Thursday, January 7, 2010

SETIAKAWANGOLF WEEKLY OUTINGS DI TASIK PUTRI GOLF AND COUNTRY CLUB PADA 06 JANUARI 2010







Mengikut SMS RHM pada 05 Jan 10 jam 7.00 petang memaklumkan:
‘Sir, we got 6 full fledged flights. For info, the Club has increased another RM5. I’m sorry. Therefore, I will collect RM 105 per head inclusive breakfast and lunch. RHM’.
Jadi 6 flights bermakna 24 pemain. Memandangkan kita baru saje kita selesai PRESTRO pada 30 Dec 09, penglibatan seramai 24 ahli saya kira adalah mengalakkan. Itu termasuk saya. Memang saya ada ‘temperature’ sikit pada 4 dan 5 Jan tu, tapi masih merancang untuk membaiki score yang diperolehi diPDGCC. Walau bagaimana pun pada pagi 6hb, terasa lain sikit tertumpu kedada. Terasa tak sedap. Dalam jam 7.15 terpaksa menalipon RHM memaklumkan tak lah dapat saya mengikut serta pada pagi itu. Maaf saya kepada sesiapa yang telah diatur bersama saya dalam satu flight.
Saya juga maklum 2 perkara yang dirancang pada hari itu iaitu sessi penerangan mengubahsuai system handicap Setiakawan dan mesyuarat jawatankuasa SetikawanGolf. Saya merancang menghadiri kedua dua sessi. Penerangan sessi ini akan saya terangkan dalam tahap yang lain.Sesampai saya diTasik Putri GCC, kelihatan beberapa buggy diperkarangan. Nampaknya sudah selesai. Members sedang mandi dan bersiap untuk makan tengah hari dan pemberian hadiah. Dalam saya berada dimeja makan saya ternampak saorang yang memang saya kenal. Mej Menon Arshad. Kami sama sama jadi OC dalam pasukan 7 Rejimen Askar Melayu DiRaja. Dialah orang pertama yang mengenalkan saya kepada Golf. Dia galakkan (paksa, perkataan sebenar) saya beli set golf. Set Slazenger dengan harga RM 648 (hutang kat PERNAMA). Seterusnya dia melatih saya diKelab Golf Kuala Kubu Baru. Kira dia Sifu saya lah tu.Saya tahu handicap dia dalam lingkongan 14 tapi saya kekal kat 20 ke 24. Seronok dapat jumpa dia.










Pemenang Hadiah

Selesai makan tengah hari, RK telah mengumumkan beberapa perkara termasuk:
a. Jemputan ke Majlis Perkahwinan puteri bungsu nya oleh Hj Kamar Azaly pada 9hb Jan 10. Jemputan ialah dikediaman nya di No 2, Jalan Ferum 4 7/31D, Seksyen 7, 40000 Shah Alam diantara jam 12.00 th hingga 5.00 ptg. Semua ahli SetiakawanGolf dijemput hadir.
b. Ingatan kepada ahli ahli SIM yang akan pergi kePerh untuk membuat pengesahan awal. Mengikut RK, cara tempahan dan mengesah tiket dengan pehak Australia ada berbeza sadikit dan perlu beliau halu si. Perkembangan akan dimaklumkan ahli.
c. Menjemput Dato Amin Mohd Salleh selaku Pemangku Pegerusi Jawatankuasa Handicap memberi penerangan sistem handicap yang baru.
Rationale nya tidak ubah dari apa yang di sebutkan mengikut postings yang telah dibentangkan pada 05 Jan 10.
Selesai penerangan oleh Dato Amin, RK pun mengumumkan pemenang Daily Medal dan Overall pada hari itu. Mereka mereka adalah saperti dipamirkan dibawah:












Salam
Setiakawan Tunggu Handicap Baru


2 comments:

  1. Hi Skawan Gang,

    I partnered Maj Saadon against Maj Gen Dato Amir and Mafar and ended up with "fresh air and sunshine"! Nasib baik Saadon main hebat!
    All 3 of them received something and I receive NOTHING! That's GOLF.

    I played a miserable golf, returning a net 78, though I know my score was much better than some people. My poor golf performance was due to more than a dozen reasons. Some of the excuses are described below:

    * A friend just returned from Haj last night, called me when I was about to T-off at No.1 box, to inform me about one friend's wife was in coma in University Hospital for almost a week. I quickly called the husband who was by the wife's bedside and confessed that he was so sorry, upset and confused and did not inform me about his wife's condition! I feel so sorry for my friend and his wife, cuma doa sahaja dapat membantu.

    * I drove my son-in-law's Range Rover to Tasik Puteri with no conversion training, ended up failing to locate the "OFF" switch for the front and rear wipers! Imgine the wipers were intermittently on and off on a dry day!

    * I experienced slight back-ache for last two days but braved myself to go ahead with skawan golf, much against doctor's advice and Mani's attempt to discourage! The pain killers which I took failed to work! I didn't report this broblem to Dr. Khalil who would definitely commanded me to abandon the game and go for complete rest in the VIP room!

    * The temperature at Tasik Puteri was exceptionally high. When our flight played the 3rd nine, the sun was really killing us as there was hardly any tree or shelter for us to take cover!

    Though we played from white T box for the second nine, the course was playing extra long! Remember the par-3 uphill? I normally use a 3-wood to land the ball on the green with no problem but yesterday I used the driver with the ball landing right and well before the green!

    * Yesterday's air must be so thick!

    * The golf ball I used yesterday was a nice looking bridgestone type which I bought from Indonesian boys in Surabaya in July 2009 for RM 20 per dozen! Its only after the game that I realised those cheap balls, nicely washed with clorox, have lost most of their qualiies including the compression!!! A lesson to be learnt, do not use old golf balls!

    Golfers always have ready excuses and I am sure you too have many more to share.

    Salam,
    DNA

    ReplyDelete
  2. Dear All

    I agree 100% with DNA about the weather that day. It was extremely hangat kata orang utara. To me, I will surely know when it is tooo hot...bila kepala saya mula pening. Ini dah terjadi banyak kali. And it happened last Wednesday. On the first 9 when when it was still "cool", I played 7 over gross. Mind you, we played the 3rd 9 first. But on the 2nd 9 when it started to get hangat, my game just crumbled. Two of my tee off masuk hutan. Nasib baik I managed to play 12 over gross.

    I am not sure if a 2 hrs sleep the night before could be used as an excuse. I noramally go to bed aroud 1 am. That night or rather morning, the whole house woke up at 3.30 because we have to send our son who work in Jakarta to KLIA to catch the first flight home. At our age I suppose we need slightly more then 2 hrs sleep to be fit enough for the next day activity. More so if the activity needs alot of energy like playing golf in the hot sun.

    Unlike DNA, I only have 2 excuses to offer. Tapi tetap ada excuse. Diri sendiri tak pernah salah. Typical golfer.

    Saya dah register untuk annual championship...SACHA dan SEGOY. Tahu tak boleh menang tapi saja nak cuba nasib and also not wanting to miss this great occasion. Dapat T shirt dan topi dah kira ok.

    ReplyDelete