Friday, January 1, 2010

SELINGAN DARI MJHim

Hello Members SetiakawanGolf,

Mail ini saya terima dari Dato Hashim Yahaya pada pagi 01.01.10. Harap hayati apa yang dikatakan. Sementara itu Tahap 2 Laporan PRESTRO akan menyusul. Harap Sabar.




Dear John,please post this info to our setiakawan members.
MERADANG is the word.Basically it means unhappy,short of angry.That is only my interpretation,tak refer kepada mana mana dictionary pun.Meradang sebab permainan golf pada PRESTRO Rabu 30 Dec 09 tidak sebaik practice round pada 29 Dec. Jelek sungguh,sebab itu lah MERADANG pada diri sendiri. Sepatutnya selepas practice round permainan mesti lebih bagus tetapi ini tidak berlaku kepada saya dan beberapa rakan yang lain. Bila fikir balik-itulah golf-tahap meradang pun turun menjadi sejuk. Kena terima hakikat yang kita masih ditakok handicap 20 ke 22 genuine.
Sebab maradang dan hendak menyakinkan diri'AKU MASIH BOLEH MAIN DENGAN BAIK' saya telah menerima pelawaan Hj Jamaluddin untuk bermain diAir Kroh Golf and Country Club(AKGCC)pada 31 Dec. Maka selepas suboh bertolaklah saya ke kelab tersebut untuk memulihkan keyakinan diri. Flt merangkumi Hj Jamaluddin,abang iparnya Hj Osman, Hj Ameer yang dapat no 7 dalam B medal semasa PRESTRO dan saya sendiri.
Permain saya baik sikit tapi masih tidak dapat menandingi prestasi semasa practice round.Itulah golf kan?
Mungkin ada hikmahnya saya ikut Jamaluddin bermain di AKGCC kerana saya dapati lapangan golf disana sangat cantik. Sekiranya diurus dan dijaga dengan lebih rapi lagi golf course ini tentunya akan menjadi satu lapangan terbaik di Malaysia. Course ini dikelilingi oleh hutan dan pohon pohon besar yang membuat lapangan ini redup dan kurang panas. Tasek yang mengelilingi sebahagian course ini juga menyumbang kepada suhu rendah.
Alangkah baiknya sekiranya lapangan ini disenggara lagi untuk memberi keindahan kepada lapangan yang aslinya sudah indah. Saya tidak mahu cerita pasal club house sebab tumpuan saya adalah lapangan golf sahaja. Club house cerita lain ok!
AKGCC saya kira baik bagi kita sebab
Murah.
Banyak club yang affiliated dengannya seperti RSGC KGNS SIGC dll
Redup.
Indah.
Buggy boleh masuk sampai ke green (ini yang kita semua mau)
Dekat dengan hotel hotel.
Dekat dengan tempat tempat recreasi Air Kroh.
Berdasarkan ini saya ingin menyarankan SENAT 2010 diadakan di AKGCC. Tetapi sebelum itu marilah kita tinjau kesana pada hari hari yang selesa bagi kita. Sekiranya ada peminat yang cukup saya bersedia uruskan 'TINJAUAN' ini bersama dengan saudara Hj Jamluddin.

Selamat melangkah ketahun 2010.




2 comments:

  1. Sqd MJHim,

    I agree and support your proposal of having our next SENAT at Air Keroh. I played there only once that was about 2 years ago with my RMC classmates. I thought the course is quite good. Saya juga setuju untuk bermain di sana pada bila2 masa. Sila aturkan

    ReplyDelete
  2. MJHim,

    Just mention the date/time and you have one more to join the flight at AKGCC.

    I have played at AKGCC many times in the ninetees and not after 1999. AKGCC is affiliated to RSGC which makes golfing at
    this very matured and cooling course. I agree and fully support for AKGCC to be the venue for future SENAT game.

    Salam.
    DNA

    ReplyDelete