Friday, April 23, 2010

SETIAKAWAN INTERNATIONAL MASTERS DI PERTH, AUSTRALIA

Sekumpulan members Setiakawan akan kePerth Australia mulai 3 hingga 10 Mei 2010. Bersekali itu mereka akan pertandingkan Piala Setiakawan International Masters atau Piala SIM. Member member lain mengucapkan Selamat Pergi dan Selamat Kembali kepada semua yang akan kesana.
Perth terletak diBarat Australia dalam negeri (state) Western Australia. Ia merupakan bandaraya keempat terbesar diAustralia. Freemantle ialah port city kepada Perth. Sekiranya ada yang berminat melayari internet untuk mengetahui lagi lebih sila ke www.Australia.com/Perth
Jangan lupa mengambil boat cruise diSwan River.
Diperturunkan caricature benua Australia serta lagu popular mereka Waltzing Matilda.




Salam dan Bon Voyage.

Setiakawan Will Miss You Guys. Have Fun and A G'Day.

3 comments:

  1. Kawan kawan sekelian

    Saya la ni asyik menghitung hari bila nak pergi Perth. Sungguhpun saya dah pergi Australia beberapa kali tapi tak pernah sampai Perth. Lagi pun belum pernah bermain golf di Australia. Harap2 kita akan bermain di lapangan yg elok.

    Tapi sayangnya tak ramai member yg dapat ikut serta. Tidak seperti SIM di Surabaya. Saya pun tak pasti boleh ke tidak saya bermain sebanyak 4 kali dlm tempuh kita berada di sana. Yg mampu saya buat ialah sekadar order Transfer Factor dari RK untuk memberi tenaga dan kekuatan kpd saya.

    Setiakawan ni memang giler...Perth belum pergi lagi dah rancang nak pergi Chiangmai lak. Saya ni bila dengar Chiangmai je terus cair. Memang best le tempat ni...golf course ada class, makan sedap, cuaca nyaman. Yg best lagi boleh tambah koleksi jam rolex dan pen mont blank. Dengar kabar musim buah lak masa tu. Fuuuh jenuh le makan longan/laichee. Kol John jom le g Chaingmai. Raden jugak. Tanpa sdr berdua ni trip ni saya rasa kurang ceria.

    Kpd TSHM dan DNA, perlawaan Intake 12 ke Beijing pada bulan jun masih dibuka. Kat sana main golf takat 2 round je.

    ReplyDelete
  2. Skawan Gang,

    Saya juga tak sabar-sabar menunggu Skawan International Masters ( SIM ) Di Perth. Saya pernah terbang ke Darwin dan Perth dengan pesawat C-130 TUDM berpuluh tahun dahulu, melihat golf courses yang cantik tetapi belum berpeluang bermain. Jandaloop GCC adalah diantara kelab golf yang terkenal di Perth dan Skawan akan bermain disana pada 05 Mei nanti, insyaAllah.

    Saya GUMbira kerana ada 12 orang ahli skawan yang akan kesana tetapi rasa sunyi juga kerana tidak ramai dan rioh seperti di Bandung dan Surabaya. Mungkin Skawan patut rancang satu lagi lawatan ke Bandung kerana saya rasa lama juga kita tidak kesana!

    Kunjungan kita ke Chiengmai tidak mendapat sambutan para isteri dan ramai ahli yang akan kesana "solo". Pergi solo bermain golf di Chiengmai ada baik dan ada tak baiknya! Kebaikannya, belanja kurang dan tak baiknya isteri tidak berpeluang membeli jam rolex dengan harga menarik dan buah laci dan longan terpaksa kita yang mesti bawa pulang!

    Yang lain, kita bincang kemudian.

    Dato' K, terima kasih kerana mempelawa kami keBeijing dan hati saya berdebar-debar hendak kesana. Tetapi bila ingat bermain golf di Beijing boleh tahan juga harganya dan tambang MAS pun telah melambung tinggi! Tapi kalau bermain golf di Kunming mungkin ada tarikan yang lebih...
    Memandangkan keadaan, saya rasa cadangan menubuh "Intake 12A" mungkin tidak terlaksana.

    ReplyDelete
  3. Skawan Gang,

    Saya sukacita memberi sedikit update mengenai rancangan "Skawan Recce Party" ke Chiengmai pada bulan Julai 2010.

    Tarikh sebenar kita berlepas melalui AirAsia Flt AK 762 bertolak drpd LCCT, KLIA pada jam 0700 pagi hari Selasa 27 Jul 2010. Penerbangan balik adalah dengan Flt AK 763 pada hari Sabtu 31 Jul 2010, bertolak Chiengmai jam 0910 pagi dan tiba di LCCT jam 1245 tengah hari.

    Bayaran Hotel CUE Holidays untuk 4 malam adalah 10,300 baht ( tak samapi RM 1000.00) untuk sepasang suami isteri dan 9000 baht seorang termasuk golfing, breakfast dan land transport. Saya kira ini yang paling murah di musim "buah longan"!

    Tambang AirAsia pergi balik sedang naik tiap hari dan saya baru sahaja bantu Mej Sadon membeli tiketnya yang berharga RM 586.00 berbanding harga yang saya uruskan untuk Tan Sri Hashim Meon, MJen Dato Hashim dan MeJen Dato Hashim awal pagi tadi berharga RM 526.00. Bila saya check dalam Website AirAsia, harga sekarang sudah melebehi RM 600.00. Jadi cepat cepatlah jika mahu save tambang penerbangan kerana AirAsia TIDAK menunggu kita.

    Setakat ini kita sudah confirm 2 flights dan flight ke3 dalam perancangan. RK dan RHM sila bantu members yang berminat.

    DNA

    ReplyDelete