Friday, April 30, 2010

HANDICAP SETIAKAWANGOLF BAGI BULAN MEI 2010


Hello Members Sekelian,
Dah tiba masanya kita dinilai semula. Nilai handicap je. Saperti telah diterangkan oleh Panglima Handicap kita handicap akan dinilai dan diubahsuai pada hujung tiap tiap bulan. Diperturunkan handicap members yang akan digunakan mulai 1hb Mei 2010. Saya jangka SIM diPerth akan menggunakan handicap baru ini.



Kita ada 8 single handicapper. Tak pasti pula berapa ramai yang bergerak. Yang saya pasti Dato K dah bergerak dari 14 ke 13. Apa tak nya. Kan dia Overall Champ diBukit Unggul pada 28 Apr lepas. Saya pula, kira dah improve sebab dah bergerak ke 23 dari 24.
Itu bulan Mei punya handicap. Kita kena cuba merendahkan sedaya boleh untuk masa masa akan datang.
Salam.

Setiakawan Dapat Handicap Baru. Biarkan Biarkan.

1 comment:

  1. Skawan Gang,

    We must thank Panglima Handicap, Dato Amin, for having spent his unselfish effort in getting the "May Skawan Handicaps" out well before May 1st, specially to enable SIM partcipants to play their new handicaps in Perth from 3-10 May 2010. Many thanks Dato'.

    For John, well done for continuously keeping Skawan blog ever fresh and lively.

    It's remarkable to see 8 members are "single handicappers" and some like TSHM, TSNI, Dato' K and John Hamzah have moved up! Memang patut le tu.
    Interestingly, some regular "hard-core"
    members still prefer to maintain their favourite 24s with the exception of John...
    macam ada apa-apa pulak! Remember my often said assessment on John "He hits longer than me ( maklumlah orang muda sikit ), parred difficult holes where I could not and if he is allowed to play with me for 4 consecutive games, John will achieve handicap 18 with no sweat! Memang ada potential....
    "concentrate on your second shots and short games".

    Saya pandai buat assessment orang aje, diri sendiri tak sedar, susah nak improve sebab komputer Panglima Handicap sudah lama tidak dapat mengira score saya dan saya terpaksa maintain handicap 14 berpanjangan! Tapi saya GUMbira, bersyukur dan tak ada complain dengan 14.

    Jumpa lagi, insyaAllah.

    DNA

    ReplyDelete