Sunday, April 4, 2010

RANKING SETIAKAWANGOLF KESELURUHAN – MAR 2010

Hello Members Sekelian,
Sekarang ni pagi Hari Minggu, 04 Apr 10. Sedang berehat saya jangka. Jangan berehat terlalu lama sehingga terlupa jemputan Kol Ramli Kinta (RK) kita tu.
Kalau dah nengok Ranking bagi bulan Mar 2010 yang dipos awal dari ni Saudara dapat tahu kedudukan masing masing pada bulan itu. Itu untuk bulan Mar je. Overall lain sikit. Walau pun Dr Khalil dapat Top untuk bulan Mar, overall dia di tempat nombor tiga je. Nombor Dua Dato Amin dan Squad saya Dato K nombor 4. Yang Top Rank kita sekarang ialah Tan Sri Nik Ismail (TSNI). Dia main 3 kali je, tapi dia dapat nombor 1 dua kali. Satu lagi nombor 14. Jadi dia lah leading ranking bagi Setiakawan. Macam Ernie Els lah, kalau kita mengadingkankan ranking kita dengan FeDex sebenar.
Untuk TSNI, Well Done, but remember, others are out to topple you. Lets see whether you can sustain this position for April.
Ranking keseluruhan sehingga bulan Mac 2010 saperti dibentangkan dibawah.
Salam.

Setiakawan Hormat kepada Tan Sri Nik Ismail.












2 comments:

  1. Hi Skawan Gang,

    Panglima Handicap, Dato' Amin, deserves a special medal for giving unselfish effort in getting FEDEX, March Medal and April Handicap List out in double quick time. Well done and thanks Dato A.

    We must also congratulate John for keeping the Skawan blog colourful with evergreeen songs, pantun jenaka and Skawan events updates. This is of course without delaying the weekly golf reports which I would not miss reading. Keep it up John. I must specially thank you for displaying the beautiful picture of one of the signature greens at Pebble Beach which reminds me of my last game at this course almost 23 years ago!

    Congratulations to TSNI for leading the FEDEX score and looking at the overall performance of members, this year's Golfer of The Year competition will be very keenly fought.

    Dr. Khalil, congratulations for taking the
    "March Winner" position, you appear to be making more Ringgits on the courses than running a clinic!

    Saya amat gUmbira melihat ramai kawan-kawan yang telah berjaya meningkatkan handicap yang baik. Ada yang dulu bermain 19 dan 20 sekarang sudah masuk medal "A" dan ini saya kira satu "kejayaan golf". Yang lebih gUmbirakan saya kerana kawan-kawan ini tidaklah lagi perlu tunjuk muka kesian bila bermain satu flait dengan saya sebab kita sekarang berada di "level playing fields" kerana handicap saya masih lagi kekal 14 sungguh pun permainan saya kebelakang ini "is very much to be desired"!

    Saya juga gUmbira melihat 7 rakan-rakan memegang single handicap status dan harapan saya mereka dapat memberi Dol Ngajis a challenge for "Gross Prize", insyaAllah.

    I observe the number of Medal A ( 15 below) members has improved very significantly to 34 and handicap 14 seems to be popular, looking at the number of members achieving this standard. Judging from my own handicap, based on my RSGC's official handicap ( between 14-15 for the last 3 years) and other members' handicaps, my personal judgement is
    "Skawan handicapping system" has matured. We must thank Dato' A again for coming up with a practical system which gives members little ground to complain.

    Salam and see you at Satffield Resort GC, insyaAllah.

    DNA

    ReplyDelete
  2. Kawan kawan,

    Nampaknya kali ini DNA tersangatlah gUmbira melihat ramai member dah join dia dalam hcap 14. Jangan risau Dato, sekarang kita main scratch..tak payah gaduh gaduh pasal stroke lagi. Setuju dgn Dato system kita dah "mature". Takut kita je yg belum cukup "mature". Maklum je lah main golf ni bukannye menentu sangat. Kadang2 baik kadang2 hancur. Selalunya banyak yg hancur dari yg baik. Apa yg saya telah pelajari, saya kena banyak2 bersabar dan bermain dgn tenang. Banyak menonton channel 815 dan cuba tiru macm mane pro main.

    Sekarang ni saya tengah menonton siaran ulangan Arnold Palmer Invitational 4th round. Syok betul nengok pro memukul bola. Sayangnye pemain favourite saya Lee Westwood tak ada. Saya baru lihat dia bermain dlm Houston Open...ok gak lah performance dia. Harap2 dia boleh bermain dgn baik dlm Masters nanti.

    Untuk John...trima kasih atas lagu2 yg telah sdr postkan...semuanya kegemaran saya. FYI I dah jumpa lagu Andre Goh...lepas le rindu saya.

    Tak sabar menanti hari rabu ini

    ReplyDelete