Wednesday, April 7, 2010

MAJLIS PERKAHWINAN KHAIRUL AZIZI BIN RAMLI DENGAN ZAIMI BINTI MAKHTAR PADA 04 APRIL 2010


Ada 2 jemputan pada hari tu. Kedua dua nya tengah hari. Dua dua kawan. Tak boleh tidak mesti hadir. Satu diWardieburn Camp dan satu lagi di Bangi. Secara lazim nya jemputan tengah hari ni akan bermula jam 12.00 tengah hari sehingga 4.00 petang. Kalau boleh nak ada semasa time pengantin bersanding. Dua dua jam 1.30 tengah hari. Kena pertimbang time and space. Macam membuat ‘appreciation’ lak.Membuat keputusan keWardieburn dulu dan seterusnya keBangi.
Sampai diDewan Dato Othman Harun dalam jam 12.10. Selepas bersalaman dengan Dato Mokhtar Perman dan Datin, sempat menjamu selera, berinteraksi dengan teman lain lalu bergerak keBangi. Sampai diDewan Bistari Universiti Kebangsaan Malaysia dalam jam 1.30.
Berjumpa dengan Lt Kol Hj Ramli Kinta (RK) dan isteri Hjh Rahmah Abdul Ghani dipintu masuk dewan dan diunjuk kemeja berdepan pentas pelamin. Geng geng Setiakawan dah ada disana. Saperti biasa RHM menyambut dan mempersilakan members bagi pehak RK. Sibuk dia. Hari Rabu sibuk, hari minggu pun sibuk juga. Berjumpa saya dengan members members lain. Dato Presidente dan Datin Fatimah Huri dah pun dimeja tetamu.
Nampak Dato sehat. Dalam berseloroh bertanya juga bila boleh bertarung semula dipadang golf. Not fully recovered yet. I need to wait a bit longer. DNA dan Datin Mani pun ada juga.
Celah celah tu sempat menjamu selera. Nasi briani berlaukkan ayam goring rempah, kari kambing, lemak masak ikan kering, dalca dan salad. Memang berselera.
Dalam jam 1.50 kedengaran kompang. Yak yak yak ey.. Ketibaan pengantin. Tunggu dikawasan pelamin tak nampak pengantinya. Rupanya kedua mempelai diraikan dengan persembahan pencak silat. Mula saorang je, lepas tu dua dara dan dikuti dengan dua teruna. Yang teruna tu macam lawan betul. Rancak lah suasana.





Akhirnya pengantin bergerak kepelamin. Baru nampak kedua mempelai. Pengantin lelaki Boy mirip ayah nya, tapi lebih besar. Dengan janggut sekali. Pengantin perempuan Zaimi, ramping mengiringi suami. Manis, maklumlah dari negeri ‘Cik Siti Wan Kembang’. Memang lah gadis gadis dari sana comel comel belaka.
Mereka menaikki pentas dan duduk diatas pelamin. Kata Saloma ‚ ‘Pengantin Bersanding Atas Pelamin’. Dengar lagu tu dibawah. Doa Selamat dibacakan oleh Ustaz yang dijemput khas. Berikutnya ialah acara merenjis yang dilaksanakan kaum keluarga dari kedua dua pehak.


Sempat meninjau ketempat band. Nampak lambang D’ Semenggos. Teringat saya semasa ada pertandingan Juara Kugiran Tentera Darat dan juga Juara Kugiran diTV. Band Kor Perkhidmatan ni memang baik dan memenangi beberapa
trophi. Bertanya saya. Mereka bertempat diKem Sungai Besi. Saya menyebut ‚awak patut kat Kuching’. Sebab band itu berasal dari Kem Semenggo diKuching. Namanya pun diambil sempena nama kem itu. Acara berikut nya ialah ‘Makan Beradat’ oleh jemputan khas didepan pentas.Dalam jam 3.00 petang kami mula beredar pergi. Kami mengucapkan Terima Kasih kepada RK dan isteri diatas undangan kepada kami. Kita semua mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada Boy dan Amy. Semoga Bahgia Selalu dan Berkekalan keAnak Cucu. Insyaallah.




Salam

Setiakawan Dapat Menantu Lagi




No comments:

Post a Comment