Wednesday, February 24, 2010

SETIAKAWANGOLF WEEKLY OUTINGS DIBANGI GOLF RESORT PADA 24 FEBRUARI 2010


Saya tak dapat menyertai weekly outings kita diBangi Golf Resort pada 24/02/10. Walau bagaimana pun mengikut SMS yang diterima dari RHM, ada 8 flights kurang sorang. Bermakna ada 31 peserta. Ini lebih baik dari Kinrara minggu lepas.
Lebih kurang jam 10.30 pagi saya ada juga berhubung dengan MJHim. Dia maklumkan dia satu flight dengan RHM, Dato Ali Karwi dan Rosli Deli. Dia bunyi bagitu’gah’ sekali. Kiranya memang dia terror lah pada hari tu. Saya memaklumkan dia bahawa mengikut ranking Setiakawan dia nombor 42, RHM nombor 32, Dato Ali nombor 5. Saya dinombor 33. Maknanya dia masih jauh ketinggalan. Nak kejar saya mungkin boleh tapi sahabat sorang lagi Dato K tu nombor 1. Memang susah lah.
Pada tengah hari pula , saya terima SMS nya berbunyi ‘ Aku net 72 je hari ni’. Wah dah terror lah dia. Mengikut cerita pulak tak dapat apa apa. Score dia tu dari kiraan Dato Ali. Tak kan Mutalib salah kira. Apa dah jadi ni.
Saya juga telah menerima ’results’ outings kita pada 24/02/10 dan keputusan nya adalah saperti berikut:


Nampaknya banyak members dah mencapai tahap yang lama. Dato Isa, 69. Itu handicap 13. Gross dia 82 lah tu. Macam net kita je. Ibrahim dan Capt Yahya dah mula memenangi kembali. Dan juga DNA was back to his winning ways. This time he got net 74. Main baik lah tu.

Salam

Setiakawan Memikirkan SENAT pulak

2 comments:

  1. Rakan2 sekalian,

    Tahniah kpd pemenang2 minggu ini. Terutama kpd sqd kami Dato Isa yg saya percaya bermain untuk cukup makan aje. Mana ke tak nya...bila kami di Jakarta minggu lepas, saya langsung tak dapat menandingi beliau. Well done sqd.

    Bagi diri saya nampaknya trend buruk bagi bulan feb berterusan. dapat nett score 77 dah kira ok buat masa ini. Mudah mudahan trend buruk ini dapat saya hentikan dgn kadar yg segera. Hcap dah naik ke 16 tapi sayangnya permainan pulak merosot.

    Tapi saya gumbira dgn bekas boss saya, DNA. Nampaknya beliau dah dapat balik groove yg telah hilang. KALAU tidak disebabkan oleh tripple dan double bogey yg berlaku di dua lobang berturut turut, saya percaya DNA boleh jadi overall champion.

    Dalam kegumbiraan ini, saya juga berasa sedih sebab sqd saya yg lagi sorang, Kol John tak dapat main. Lain kali kalau bermain di Bangi, you call I lah so that we could make the usual arrangement. No problem sqd.

    ReplyDelete
  2. Salam Squad,
    As always your comment soothes the heart. I appreciate that. Tak main tu pasal ada keperluan perniagaan. Secara kebetulan I tak sangat gemar course tu kerana caddy fee nya I fikir terlalu tinggi - RM 70. Tempat lain dalam 35 ke 40 aje. The option is not to have a caddy. I can't. I must have one.Thanks for the offer. Maybe next time.
    Di Kinrara dulu I dapat net 75. Baik lah tu. Comment DNA pulak course tu tak meet the standard of Setiakawan. Laa susah lah I ni. Nampaknya I can perform only at sub standard golf courses as againgst well maintained and well manucured courses. Still I will persevere.
    As for Setikawan Rankings, nampaknya you dah turun ke 3rd placing. Saadon is now top followed by TS Nik Ismail. I was 33rd, now 38th. Kawan kita diLavender Height was 33rd now 32nd. Yang di Paroi Jaya tu was 42nd, now 63rd. Jauh nya. Isa was 10th and still maintain. RHM was 32nd now 31st. Its getting to be interesting. I'll post the rankings real soon.
    Happy Golfings.
    Koljohn

    ReplyDelete