Friday, February 26, 2010

HSBC WOMEN’S CHAMPIONS



Pada masa ini 26 Feb 10 jam 10.30, pertandingan The HSBC Women’s Champions sedang berjalan di Tanah Merah Country Club diSingapore. Pertandingan bermula 25 Feb sehingga 28 Feb.
Hari ni ialah hari kedua. Pada hari pertama, Round 1, pemain wanita pertama dunia Lorena Ochoa mendahului bersama sama dengan Hee Young Park, Christie Kerr dan Angela Stanford. Lain lain saperti Christina Kim (yang badan besar tu) berada di 3 under.

Michelle Wie Tied ke19 dengan 72. Terbaik mendapat 4 under di 68 dan yang terakhir 10 over di 82. Score ni macam Dato Isa dapat diBangi Golf Resort pada 24 Feb lepas. Yang tak kelihatan ialah Paula Creamer, Ranking Dunia ke 8.
Kalau kita ikuti Leaderboard secara ‘current’ kita dapati Juli Inkster baru 4 lubang dalam Round 2 dah dapat 2 under. Sekarang ni joint leader dengan 4 orang lagi.
Members yang berminat boleh lah ikuti pertandingan ini di Channel 815 ASTRO.




Salam
Setiakawan Enjoy LPGA

2 comments:

  1. Seronok tengok ladies main golf! Orang comel, badan ramping, pukulan jauh dan tepat, chipping samada masuk atau bola berhenti dekat lubang (macam ada magnet dalam lobang) dan masuk aje ....Itulah professional golf.

    Kita orang yang menengok macam mana? Muka handsome, badan besar-besar semua, pukul kuat tapi bola belum tentu masuk fairway, chipping pula masuk green tetapi keluar green dan bila putting setiap lubang nampak bertambah kecil, lebih-lebih lagi bila kalah three one one!

    Anyway, it is really remarkable to see those girls playing very well in the hot sun. We must respect those people for making HSBC Ladies Championship happen in Singapore. Malaysia bolehke?

    My only disappointment was Paula Creamer's absence and Lorena Ochoa ended up with +4!

    Salam to ALL.

    DNA

    ReplyDelete
  2. Saya juga seronok tengok orang pompuan main golf. Agaknya kalau kita bermain dgn mereka hancur kita dikerjakan mereka. Itu Ai Miyazatu yg tingginya cuma 5 kaki 2 inci boleh jadi johan 2 kali berturut turut. Tak padan dgn pendeknya.

    Tapi saya frust menungging sebab darling saya, Christie Kerr blew up on the last 2 holes. Apa punya nasiblah. Tanya Dato Hashim mengapa Christie Kerr jadi darling saya. Dia tahulah tu.

    ReplyDelete