Sunday, February 28, 2010

SETIAKAWANGOLF RANKINGS FEBRUARY 2010

Sekali lagi dibentangkan Rankings bulanan kita. Kali ini untuk bulan February 2010. Sila lihat senarai yang dipamirkan dibawah.






Dari Rankings terbaru ni kita dapati seramai 73 tersenarai tapi hanya 68 yang mendapati points. Ini berbeza dari Rankings bulan Januari dimana kita ada seramai 70 tersenarai tetapi hanya seramai 46 saje ada points. Ini kita boleh merumus bahawa makin ramai menghadiri weekly outings kita. Walau pun bagitu hanya 25 saje yang akan mendapat points, kerana kita memberi points kepada top 25 saje. Nombor 1 dapat 50 point, kedua 48 points dan nombor 25 dapat 2
point saje. Jadi walau pun saudara menyertai weekly outings kita tak bermakna akan dapat point. Mesti mencapai top 25 baru ada points. Kedudukan teratas akan mendapat point yang lebih. Peluang mendapat kedudukan dan point ialah dengan menghadiri outings kita.
Secara rambang saya mendapati perkembangan berikut:
a. Dato K dulu Top sekarang nombor 3. Ini kerana beliau bermain sekali je.
b. Top sekarang ialah Mej Sardon Kaprawi. Beliau bermain sebanyak 4 kali.
c. Nombor 2 Tan Sri Nik Ismail.
d. Dato Daud dulu nombor 3 sekarang nombor 8. Dia main sekali je.
e. DNA dah improve. Dulu nombor 14 sekarang nombor 9.
f. Dato Ali Karwi dulu nombor 5 sekarang dah nombor 15 pulak.
g. Mahfar Hashim dulu nombor 4 sekarang nombor 8. Kurang menyertai weekly outings.
h. Mutalib dulu nombor 15, sekarang dinombor 7. Dia menyertai tiap tiap minggu.
i. MJHim dulu 42 sekarang dinombor 63 pulak.Ini kes kurang terar lah.

Saya berharap lah supaya semua members mengambil iktibar kedudukan masing masing dan mencuba untuk memperbaiki kedudukan.
Salam

Setiakawan Bertukar Rankings

3 comments:

  1. Hi Skawan Gang,

    Again I must compliment Dato Amin, the Handicapping Committee and the faithful computer for getting the new skawan rankings as at 1st Mar 2010 right on time. Good job, Dato'.

    Saya gumbira melihat kawan kita, Saadon Kaprawi, mendahului skawan rankings pada awal bulan Mac ini dengan Tan Sri Nik Ismail mengejar di tempat kedua. Rabu lepas, Saadon dan temannya Dato K berusaha gigih mencuba membelasah saya dan BG Raman Jabir di Bangi Golf Resort. Di lubang no. 6 ( Par-4 index 1) dimana saya beri beliau stroke, Saadon chip untuk birdie dan membuat saya gemuruh! Saya juga chip dengan harapan mendapat sekurang-kurangnya par. Saadon dapat par, saya dapat tripple bogey! Itulah golf. Luckily, BG Raman Jabir and I won the front nine, otherwise losing at the last 18th hole on a double to Saadon and Dato K would have incurred quite a damage.

    Saya gumbira melihat kedudukan saya bertambah sedikit sunggoh pun permainan saya telah menurun, tambahan pula demam dan batuk datang menggangu. Saya tidak dapat bersama skawan satu hari kerana terpaksa mencari rezeki di tempat lain pada 10 Feb. Lebih gumbira lagi bila saya lihat skawan rankings tahun ini bertambah ramai, satu gambaran yang menunjukkan SEGOY for 2010 will be very competitive.

    Salam to ALL.
    DNA

    ReplyDelete
  2. Hi Setiakawan gang,

    Sungguhpun ranking saya turun saya tetap gumbira. Saya rasa bukan kerna saya main sekali saje spt yg dikatakan Kol John yg menyebabkan ranking turun. Sebab yg benar ialah sepanjang bulan feb saya bermain dgn jelek sekali. Minggu lepas adalah permainaan saya yg terbaik bagi bulan feb...dapat nett score 77. Sebelum itu nett score saya ialah 84 sewaktu bermain di Nilai spring satu flt dgn Dr Khali, Mohd Nor dan Hj Jamaluddin.

    Tapi saya tidak gusar sebab permainan golf saya bermusim. Dia datang dan pergi. Susah nak maintain consistancy. Bagi saya yg penting saya cuba mengambil bahgian sekerap yg mungkin. Jumpa kawan kawan..berjenaka dan ketawa. Menang sikit dan kalah sikit. Kalau ada halangan ..spt pergi ke Jakarata ( anak ada kat sana) barulah saya tak dapat main. Bulan march ini saya tidak akan dapat bermain sekali saje sebab bawa cucu2 bercuti sekolah ke Jakarta dari 17/3 hingga 21/3. Rancangan nak pergi awal tapi sebab majlis kenduri DNA pada 16/3 terpaksalah saya menangguhkan percutian kami.

    Hari rabu 3/3 ni kita berjumpa di Tasik Puteri

    ReplyDelete
  3. Betul kata Dato K. Sebenarnya dia main sebanyak 3 kali tetapi oleh sebab tak baik sangat dapat 64 point je. Campur dengan point sabelum tu 154 jadilah 218 total point. Sardon dapat 100 point, campur 142 jadi 242 total point. Top lah dia. TS Nik Ismail dapat 123 point, lebih baik tapi point bulan lepas hanya 110, jadi dicampur jadi 233 point total.
    Bagitulah kedudukan top 3.
    So Squad sori lah silap sebut jumlah you main. Masih boleh ambik balik tempat tu. Ada 10 bulan lagi.
    Koljohn

    ReplyDelete