Sunday, February 28, 2010

SETIAKAWANGOLF HANDICAP BAGI BULAN MARCH 2010



Drive for Show






Saperti kita telah persetujui, handicap kita akan di kaji semula pada penghujung tiap tiap bulan. Kini tiba masa untuk kaji semula handicap kita untuk digunapakai bagi bulan Mac 2010. Sekali imbas kelihatan beberapa perubahan.





a. Sekarang ni disenaraikan sebanyak 74 senarai members berbeza dari bulan yang lepas hanya 70 saje. Saya kirakan makin ramai menyertai weekly outings kita.
b. Kita punya ‘Best’ player, Dul Ngajis bulan lepas handicap 2 sekarang meningkat ke 3 pulak. Harap dia lega sikit.
c. Single handicapper kita bulan lepas seramai 8 sekarang hanya tinggal 6 saje. Kira merosot sikit.
d. Handicap 24 bulan lepas seramai 9 sekarang tinggal 7 aje. Ada improvement lah tu. Sasaran kita ialah tidak ada handicap 24 langsung.
e. Notables:
i. Dato Isa Hassan - 12 naik ke 13.
ii. Dato K – 13 ke 15.
iii. Dato Amiruddin – 7 ke 10.
iv. DNA – 14 kekal 14.
v. Dato Amin – 13 naik ke 15.
vi. Tan Sri Nil Ismail – 11 ke 13.
vii. Dr Khalil Ramli – 14 ke 16.
viii. TSHM – 19 ke 18.
ix. Dato Presidente kekal di 24.

Semoga handicap baru ini akan memberi dorongan kepada semua members untuk bermain dengan baik untuk membaiki Rankings Setiakawan dan juga memenangi ball sweep kita.
Kita berjumpa pada 3 Mac 2010.


Putt for Dough






Salam.

Setiakawan Dapat Handicap Baru

4 comments:

  1. Hi Skawan Gang,

    Congratulations to Dato Amin and the Handicapping Committe for making excellent effort in getting the March skawan handicap out right on time. Well done Dato'.

    Berpandukan senarai handicap baru yang diperturunkan, saya rasa sistem handicapping terkini yang kita gunapakai nampaknya ada impak dan ramai kawan-kawan semestinya GUMBIRA. Saya lihat handicap kawan-kawan naik 11 ke 13, 13 ke 15, 12 ke 13, 14 ke 16 sunggoh pun saya pernah nampak muka-muka ini menerima hadiah dalam bulan Januari dan Februari. Ada yang kena turun kerana telah menerima banyak hadiah bulan lepas tu memang patutlah!

    Dari dulu lagi saya sudah tahu bahawa apa sistem handicap yang digunapakai tidak memberi kesan kepada saya. Bila saya main baik dan playing under, handicap saya otomatik turun. Bulan Jan dan Feb, handicap saya 14 dan permainan saya tidak begitu memberansangkan. Ada satu game bila tangan saya bengkak, net score saya sama dengan gross sore yang saya biasa capai. Tetapi handicap saya untuk bulan March maseh juga 14! Ini nasib saya dalam skawangolf dan saya amat sedar komputer pun enggan menerima "rasuah" daripada saya.

    I have no other choice but to defend my 14!

    See you ALL at Tasik Puteri GC?

    Salam,
    DNA

    ReplyDelete
  2. Hi Guys,
    After reading John's analysis and Dato Nawi's comments, I thought it would only be right if I was to clear some misperceptions created by the analysis. John's analysis was based on the comparison of the new handicaps for february and march. If we remember correctly, we decided on the introduction of the new handicap adjustment system after the second february game in Nilai Springs. As such a review was conducted and new handicaps were introduced for the rest of the month. So a correct analysis would have been a comparison of this new mid february handicap and the new march handicaps. Then the analysis would read: Dato Isa Hassan Kekal 13, Dato K kekal 15, Dato Amiruddin kekal 10, Dato Amin kekal 15, Tan Sri Nik Turun dari 16 ke 13 and Dr Khalil turun dari 17 ke 16. I hope this clarifies to some extent. Thanks.
    Regards
    Amin

    ReplyDelete
  3. Hi setiakawan gang,

    Saya langsung tak ada complaint. Saya rasa kali ini handicapping system kita dah betul. Misti ucap TAHNIAH dan SYABAS kpd Dato Amin.

    ReplyDelete
  4. Dear Datos,
    Saya silap membuat perbandingan lah tu. Banyak sangat tables and figures. Tersasul sikit.
    Jadi, tak de yang naik lah. Turun ada.
    For Dato Amin, thank you on your observations and corrections.
    Jumpa di Tasik Putri pada 03 Mar 10.
    In the meantime tinjau ke Video Bar dan dengarlah lagu M Nasir pulak. Kalau hendak dengar lagu lain tekan butang kat YouTube dan pilih lagu kesukaan anda. Taip nama penyanyi dulu, keluarlah lagu lagu penyanyi itu yang ada dalam You Tube.
    Selamat Terhibur.
    Koljohn

    ReplyDelete