Sunday, May 2, 2010

PERBANDINGAN PENCAPAIAN AHLI AHLI SETIAKAWANGOLF DALAM KEDUDUKAN SEHINGGA APRIL 2010

Sabelum bertolak kePerth (kepada mereka yang akan menyertai), harap harap dapat mereka melayari blog kita untuk mengetahui kedudukan masing masing dalam Pertandingan Golfer of the Year untuk tahun 2010. Ini juga untuk members yang berada diMalaysia. Sekurang kurang nya perbandingan ini akan memberi semua members akan pencapaian masing masing. Kedudukan kita ni berubah ubah. Yang pasti nya ialah:
a. Members yang menyertai weekly outings kita sahaja akan dikira.
b. Members yang mencapai sehingga nombor 25 dalam weekly outings kita akan mendapat points. Points dari 50 untuk johan sehingga 2 point untuk yang mendapat nombor 25. Kalau hanya 25 members saja yang menghadiri bermakna semua akan dapat points.
c. Pencapaian kita ni dicongak tiap tiap hujung bulan dan dimaklumkan ranking masing masing oleh Panglima Handicap kita, Dato Amin Salleh.
d. Kita akan umumkan juara sesuatu bulan atau Golfer of the Month dulu baru kita maklumkan kedudukan keseluruhan atau Top Ranking untuk Golfer of the Year.











Saya harap yang berada diPerth selain dari bertanding untuk SIM (Setiakawan International Masters) juga akan berlatih untuk SEGOY (Setiakawan Golfer of the Year).
Yang ditinggalkan diMalaysia, harap berlatih lagi. Outings kita pada 5hb Mei 10 akan diatur oleh Dato Amin. Outings ni tak akan dikira untuk ranking kita. Jadi ambik kesempatan untuk berlatih. Its better to ‘Sweat during Training than to Bleed in War’.
Saya harap posting kali ini akan dihayati dan menjadi incentive untuk semua members menyertai weekly outings kita.
Salam.

Setiakawan Akan cuba Memperkaiki Raking Masing Masing

Untuk yang keOstolia, terima lah Air Supply dengan 'I Can Wait Forever'. Enjoy.

2 comments:

  1. John,

    Rajin betul lah awak ni. Beruntung betul kami dapat blogger macam awak dan juga Panglima Handicap yg sentiasa on the ball. Rasa rasanya tak ada kumpulan golf lain macam setiakawan ni. Dalam masa yg sama kena tabek Presidente, Captain dan juga Penaung kita yg sentiasa berdiri teguh di belakang kita. I am very proud to be a member of this very special group.

    Back to your tips, I would like to add another one: Try to play as much as possible in a month. Kalu boleh tiap tiap minggu. Ini bukan senang kerana kita juga kekadang ada hal penting yg menghalang kita dari bermain. Contohnya saya sendiri tidak akan dapat bermain sekurang2nya sekali pada bulan Mei, Jun dan July ini. Semua sebab pergi luar negeri. Kira2 rugi sebab tak dapat point.

    Macam mana kalu saya cadangkan supaya skor kita di Perth nanti diambil kira untuk ranking. Kita ambik satu skor saja bukan semua. Macam ni kami tak rugilah. Lu fikirlah sendiri.

    ReplyDelete
  2. John,

    Saya "tabik"! Usaha gigih saudara menjaga blog skawan sentiasa "fresh and lively" dan kali ini pula dengan analisa yang sudah tentu dapat membantu kawan-kawan skawan membuat persiapan kearah matalamat mereka menjadi "Golfer of The Year". Many very popular blogs' editors have lost to you, I know. Keep it up John.

    Apabila melihat ramai kawan-kawan skawan yang kerap turun padang setiap minggu hingga hujung bulan April, sungguh pun ada yang nasib mereka
    kurang baik dan tidak menjadi, saya sangat GUMbira berada bersama dengan satu kumpulan yang sukar ditandingi.
    Saya rasa tarikan piala "SEGOY" ada membawa kesan yang baik untuk skawan!

    Kerana terlalu banyak menonton filem Hindustan di ASTRO seperti "Fox", "Company", "Sangam" dan banyak lagi, saya pun nampaknya terikut-ikut nak jadi "hero hidustan"! Sehingga sekarang, kena belasah aje, sunggoh pun bulan Januari nombor 4 tetapi setiap bulan merosot hingga mendapat tempat ke 11 hujung bulan April. Tak mengapa, hero hindustan memang macam tu, kena belasah oleh musuh hampir mati sepanjang cerita ( seronoknya ada juga peluang GUMbira, menari dan menyanyi) tetapi di hujung cerita kita tahulah siapa yang menang!

    Dengan tips yang saya ambil daripada Dato K , saya akan bermain setiap minggu, insyaAllah, disamping membaiki permainan saya dengan banyak ke driving range, chipping dan putting greens. Selepas berusaha kita tunggu pula nasib!

    How I wish points are also awarded for "SIM" games but how about games played by "Skawan Rear Party" members?
    Panglima Handicap may have
    a formula in keeping in line with skawan spirit and traditions.

    I always advocate a "bonus points" system for members who participate at weekly games but unfortunate for getting places lower than the 25th position. Instead of getting "0" which non-participats get, shall we award one point as a "bonus point" to each player every time he plays but fails to be among the 25 ( in cases when there are more than 25 participants). I feel it is very fair to differentiate between members who participate and those who don't at our weekly games. Sedih juga melihat mereka yang betul-betul mencuba tetapi tiada siapa yang kesian!

    For John, thanks for "I Can't wait Forever",
    You may have to wait.... I SHALL RETURN to join next skawan game on 12 May 2010, insyaAllah.

    Bila bergolf di dalam suasana dingin di perantauan, maka teringatlah kawan-kawan skawan.

    DNA

    ReplyDelete