Friday, May 7, 2010

SETIAKAWANGOLF WEEKLY OUTINGS DIBUKIT UNGGUL COUNTRY CLUB PADA 05 APRIL 2010

Pada 5 April 2010 Setiakawan members ke Bukit Unggul Country Club. Ini kali kedua berturut turut kita kesana. Walau bagaimana pun kali ni hanya ada 3 flights je. Dua belas pemain, sebab 14 lagi ada di Ostolia.
Bila sampai dikelab, muka yang biasa kita lihat, saorang yang tegap berbadan besar dan serious – takde. Yang ada saorang yang kurus, kecil dan berambut panjang – putih. Misai tebal. RHM takde diganti oleh Dato Amin Salleh. Sunyi rasa nya. Selesai membuat pembayaran pegi kekounter untuk mendapatkan caddy tambahan. Minggu sabelum tu dapat trainee, FOC, tapi kali ni kira nya semua dah terlatih. Kena lah bayar RM37.
Sampai diGolfers’ Terrace kelihatan beberapa members dah disana. Light breakfast macam minggu sabelum tu.
Oleh sebab ada 3 flights je, maka cepat lah kita selesai bersarapan dan bergerak keTee Box. Flight saya terdiri dari Dato Amin (13), Kol Affendi Mustapha (19) , Hj Rahim Kassim (Mike Weir - 16) dan saya (23). Saya partner dengan Mike Weir. Buggy to Buggy.
Cuaca bahang dan takde angin langsung.
Harap harap bila kebahgian tinggi sikit adalah angin, tak juga. Dalam main tu teringat kawan kawan yang sedang bermain dalam keadaan iklim yang lebih nyaman diPerth. Kita disini dalam suhu 38 darjah selsius sementara meraka disuhu 15 darjah selsius. Nyaman nya mereka. Kami juga harap mereka juga bermain dengan baik. Maklumlah dalam keadan yang bagitu nyaman.
Kami bermula diLubang 10. Par 5.Badan tak panas lagi tapi Dato Amin dapat Par. Mike Weir 6, Affandi dan saya double bogey 7. Lubang 11 Par 4, Index 2. Saya dapat bogey 5 sementara yang lain Dato Amin dan Affandi double bogey dan Mike Weir triple bogey 7. Match square. Kira boleh lawan. Bagitu lah permainan kita. Kejab baik kejab bertarabur. Akhir Lubang 18 kami kalah 3 bii bola.
Bersambung diLubang 1. Kawan kita Affandi yang dah lama tak kelihatan tee off. Masih jauh pukulan nya.

Pengaruh Scala Energy lah tu. Mudah je dia dapat par. Dato Amin dan Mike Weir dapat bogey, sementara saya dapat double bogey. Lubang ke2 Par 3. Affandi dapat par. Kami semua bogey. Lubang ke3 Par 5. Affandi par lagi. Wah dah escalation pulak dia. Lama tak kelihatan kerana pegi Kuoming, China. Mengikut nya urusan perniagaan. Tapi menegokkan permainan nya macam dia pegi berlatih pulak. Bagitu lah kami sehingga Lubang 9. Lubang akhir saya tee off kekanan. Turun bukit rasa saya. Minggu lepas kekiri. Mej Rustam perbetulkan kesilapan. Patutnya dah OK. Kekanan pulak. Nak turun bukit, cari bola, pukul dan naik balik bukit tu memang lah tak mampu. Pukul je bola lain. 3 kat situ. Dapat double bogey 6. Partner saya dapat bogey 5 tapi Dato Amin dan Affandi dua dua par. Kalah kita 2 bola. Keseluruhan kami
kalah. 5 biji bola.
Pada saya outings kita tu memuaskan saya. Saya dapat gross 99. Itu mustahak sebab tak melepasi century. Net 76. Minggu lepas 71. Kira menurun kali ni. Bagitu lah golf. Naik turun permainan macam yo yo.
Makan tengah hari diatur diRestoran Sazali b Bijan di Pusat Penjaja Bukit Unggul. Diatur oleh Dato Amin. Makanan termasuk ikan bawal sambal, udang sambal, asam pedas ikan sembilang. Sayur kobes dengan ulam sambal belacan. Semua nya pedas tapi sedap. Timbul pulak beza nya ikan sembilang dan ikan keli. Mengikut Dol ikan sembilang dari laut dan ikan keli dari sungei. Timbul pulak macam mana nak kenal. Saya pulak mencelah. Sembilang ada 3 sengat sementara keli hanya ada 2. Betulke tu? Tapi secara keseluruhan makanan nya sedap. Saya dimaklum Dato Amin belanja.
Alhamdulillah. Terima kasih Dato. Daun Keladi.
Kol Mutalib mengambil alih untuk pencapaian hadiah. Pemenang kita pada hari tu ialah saperti keputusan dibawah:




Selain dari hadiah kami juga mengambil peluang menyampai hadiah Golfer of the Month for April 2010. Kol Dol Ngajis sebagai Golfer of the Month (GTM) diserahkan hadiah sebanyak RM30. Sebagai ingatan outings kita kali ni tidak akan dikira untuk rankings kita. Bagitu juga keputusan diPerth, tidak akan dikira.
Kami selesai pada jam 3.00 petang dan menuju kedestinasi masing masing.
Salam

Setiakawan Bermain DiDua Lapangan – Bukit Unggul dan Jindaloop


2 comments:

  1. Dear John,
    Well done, a good write up. Gambar yang diambil kat last tee box tak keluar ke? Dia minta satu copy. Cheers.
    Amin

    ReplyDelete
  2. Skawan Gang,

    Saya GUMbira mendengar kawan-kawan skawan bermain hebat di Bt Unggul GC sunngoh pun pada hari sama saya bersama 11 kawan skawan lain berada di Perth, Australia, bermain di Joondalup Country Club. MJHim merupakan pemain yang terhebat bermain di Joondalup manakala yang lain memperolehi net lapan puluhan dan sembila puluhan, termasuk saya sendiri!

    Saya tak mahu bercerita panjang kerana laporan terperinci akan disampaikan kepada John nanti.

    Nice to be back after playing at 4 wonderful
    "air-conditioned" golf courses in Perth
    ( Collier GC, Joondalup CC, Wembley GC and Vine Golf Resort.

    See you all at Staffield on Wed 12 May 2010, insyaAllah.

    Salam,
    DNA

    ReplyDelete