Saturday, May 29, 2010

SETIAKAWANGOLF HANDICAP BAGI BULAN JUNE 2010



To some golfers, the greatest handicap is the ability to add correctly.
Author Unknown

Kira nya ‘its that time of the month again’. Penyesuaian Handicap bagi semua members. Kiranya ada yang naik dan ada yang turun. Yang naik tu mungkin senyum ( dengar lah lagu Nat King Cole dibawah) dan macam saya tak nak senyum kerana naik balik ke 24. This can’t be. Tapi kena cuba semula untuk turun ke 20 at least.
Yang turun tu kena lah terima sebab kita ikut formula ‘SetiakawanGolf Handicap’. Adil dan konsisten. Ada juga handicap yang kekal. Mintak mintak yang ni genuine. Tak de blow up dilubang lubang terakhir.
Untuk pertandingan kita pada 2 Jun ini, handicap baru akan digunakan saperti dipamirkan dibawah:





Handicap di Kendalikan Oleh:









Cuba lawan dengan handicap baru ni supaya dapat under. Baru boleh kata ‘ game dah improve’.
Terdapat juga handicap melibihi 24. Ada tiga members bagitu. Setahu saya maximum handicap 24, yang berlebihan ni bagaimana pulak. Panglima Handicap kena putuskan.

Salam

Setiakawan Dapat Handicap Baru.

3 comments:

  1. Hi Skawan Gang,

    My compliments to Dato Amin and John for sacrificing their precious weekend to post the Skawan June 2010 handicap in real quick time.
    Many thanks Dato Amin and John.

    Saya rasa sangat GUMbira melihat handicap saya bertambah satu menjadi 15 untuk bulan Jun, amat berpatutanlah memandangkan saya menunggu saat ini hampir satu tahun dan golf saya pun bukan hebat sangat kebelakangan ini. Dalam masa 3 bulan yang lepas saya asyik menderma dan melihat kawan-kawan menerima ball sweep tetapi saya banyak kali berputih mata kecuali ada sekali sekala menerima RM10 atau RM20! Nasib golf macam tu lah.

    I salute Dato Amin to have ventured into various systems to arrive at Skawan handicap and this time he is spot on my official RSGC handicap which is 15. RSGC has a very stringent handicapping system which grades mmembers' monthly handicaps and I have been maintaining my 15 for the last 2 years, I suppose this new system appears fair to most Skawan golfers. I have no complain about our new system and I hope others too would give Dato Amin and this new handicapping system a chance!

    Jika benar-benar ada yang tidak puas hati dengan handicap baru ini bolehlah menjemput Dato Amin dan saya makan malam dimana-mana restoran untuk kita berbincang lanjut and of course, you have to pay for the dinner!

    See you at Kinrara GC on Wed 2nd Jun 2020, insyaAllah.

    salam,
    DNA

    ReplyDelete
  2. Kawan kawan sekelian,

    SYABAS kdp Dato Amin yg seperti biasa telah mengeluarkan hcap bulanan tepat pada waktunya. Tidak dilupakan blogger kita yg tidak pernah merasa jemu atau letih mengendalikan blog kita.

    Saya ingin menyahut cadangan DNA untuk belanja makan dia dan Dato Amin agar kami boleh berunding pasal hcap saya . Sepanjang bulan Mei permainan saya sungguh menyedihkan. Ini termasuklah 4 permainan di Perth. Penyakit lama dah datang balik...hancuuus dan marang krapu kapunten marang sekeper. Malu rasanya nak bermain dgn hcap 13. Dah banyak kali saya buat analisis tapi masih tak tahu macam mana nak mengatasi segala kelemahan. Ranking pun dah mula menurun. Semangat memang tinggi menjulang tapi kemampuan jatuh merundum. Tolong saya wahai Dato Amin yg mulia lagi dikasihi. Tapi macam mana ya? Permainan Dato Amin pun marang krapu macam saya juga.

    Saya perhatikan mereka yg baru je turun hcap dah naik balik. Ini termasuklah blogger kita dan jaguh SIM Perth. Macam ni tak glammerlah sqd. DNA pulak tersangat GUMbira sebab hcap dia dah naik satu anak tangga. Matilah saya kena bagi dia 2 stroke. Dgn orang Tepeng lagi parah..kena bagi 5 stroke.

    Mudah mudahan bulan Jun ni akan membawa rezeki kpd saya. Itu je yg boleh saya harapkan.

    saya dah bagi tau Raden saya nak berehat minggu ini. Tak mau main di KInrara. Tapi saya kalah dgn rayuan dia. Jadi kita jumpalah di Kinrara Rabu ini.

    ReplyDelete
  3. Hi Guys,
    Game saya pun sedang teruk. Last game dekat Danau score saya gross 100. Bermakna saya main handicap 28. Tapi bila review handicap saya turun 12. But no worries, saya pergi book store dan beli buku Ben Hogan. Buku dah habis saya baca. Seterusnya saya cross check apa yang saya baca dengan swing yang terdapat dalam you tube. Saya rasa saya dah jumpa the secret to good golf. For a small fee I can share the secret. Inshaallah, akan cuba rabu ini. Cheers,
    Amin

    ReplyDelete