Thursday, May 13, 2010

SETIAKAWANGOLF WEEKLY OUTINGS DI STAFFIELD COUNTRY RESORT PADA 12 MEI 2010


Mengikut SMS yang diterima pada petang 11 Mei 2010 ada 7 flights yang akan bermain diStaffield pada 12 Mei 10. Dua puluh lapan (28) pemain kesemua. Betul lah tu. Terdapat 14 pemain dari Perth dan 14 dari Malaysia. Dah kembali ramai semula.
Sesampai diGolfers’ Terrace yang jelas ialah mereka mereka dari Perth yang banyak cakap.









Maklumlah menceritakan pengalaman disana. Yang jelas juga ialah kebanyakan nya memakai T Shirt dari sana. Ada Jundaloop ada the Vines mungkin ada Wembley. Topi pun gitu. Kebanyakan nya memakai Jundaloop Golf Resort. Tak de yang menghulur T shirt ke topi ke kepada saya. Walau bagimana pun squad saya punya baik hati ada belikan saya ‘my favourite ceroot’. Sorang belikan Villeger nombor 1 dan sorang lagi Villeger No 7. No 1 besar punya ceroot ada 5 dan no 7 size sedang dapat 20. Terima Kasih Dato K dan MJHim. Daun Keladi. Saya percaya members semua dah pun membaca postings berkenaan laporan lawatan members kita diPerth.
Memang suasana yang meriah di Golfers’ Terrace tu. Kebanyakan members bersarapan di Staffield pada pagi tu. Semua maklum breakfast tanggungan masing masing. Ada nasi lemak dan mee hoon goring. Terjumpa squad saya yang lama tak kelihatan Dato Mohd Isa. Bila dia ada sorang lagi orang nogori juga ada. Raja Dolah dah lama tak kelihatan.



Selesai membayar RM 110 kepada RHM, kita menyemak Flight List. Kali ni saya diberi penghormatan satu flight dengan Patron TSHM (17) dan Dato Presidente (24). Sorang lagi Kol Mutalib (16). Saya bermain 23. Untuk partnership highest and lowest jadi partner. Jadi saya partner TSHM. Kira nak rasa lega tak juga. Score TSHM diPerth ialah 154 (10 over). Itu berhawa dingin. Dalam hawa hangat mungkin lebih teruk kut. It does not matter.
Kedengaran juga cabaran members kepada juara SIM Perth – Dato Hashim Yahaya (MJHim). Ia lah dia handicap 24. Semasa disini jarang sangatlah dipanggil nama untuk menerima ball sweep mingguan. Kalau disini dulu apa yang Dato K kata ‘Hancuuus’. Bila bertanding diPerth menjadi juara. Tak heran lah semua nak challenge dia disini. Dia kena bukti di sini. DiKampung. Jangan dipanggil ‘Juara Overseas’ je.
Keluar je dilapangan dah mula kedengaran rungutan. Di Tee Box Southern kedengaran ‘Panas lah disini’. TSHM. Tau lah dia baru balik dari Perth. Dia juga sabelum ni diUK. Kira kira negeri Mat Salleh je. Dia pulak pakai baju hitam yang ada cop Jundaloop. Tentulah panas. Warna hitam kan menyedut haba.
Dalam main tu memang saya pun rasa hangat. Very Humid. Tak de angin lak. Peluh kita menyimbah yimbah. Kita semua main average je. Kol Mutalib pun ada masa masa nya pun kecepis. Tapi ada dapat birdie. Jarang nampak dia duff his shots. Dato Presidente as always ada masa macam pro kadang kadang macam handicap 24. TSHM carried his partner – saya. Jarang sangat saya dapat membantu. Mungkin kerana mencuba bersungguh sungguh untuk kalahkan Juara SIM Perth. Nengok lah keputusan kalau nak tahu performance kami. Parnership kami kalah 5 bola. Parah or Hancuuus.
Selesai bermain kita ketempat biasa – Restoran Tom Yam Beranang. Lauk macam biasa juga, ikan kembong sweet sour (mungkin tiga rasa), tom yam sea food, telur dadar, sayur campur ayam. Makan dengan nasi putih. Air fresh tembikai tak putus putus. Saya kira makan ditempat ni memang memadai.










Selesai makan, RK mengambil alih. Dia mengumumkan pemenang pada hari itu saperti disenaraikan dibawah:

Wah nampaknya squad saya menyerlah. Champion, deputy champion, 3rd A Medal dan 1st B Medal. Gumbira saya. MJHim nampaknya telah buktikan ketokohan nya. Dia bukan lah ‘Jaguh Overseas’ tapi juga ‘Jaguh Kampung’. In other words dia memang a ‘worthy champion’. Kira ramai lah ‘burnt’ hari tu. Kepada yang lain Tahniah saya Ucapkan.
Oleh sebab Piala SIM tu susah nak dibawa ke overseas, maka penyampaian piala tu telah ditangguhkan ke hari tu. Penaung kita Tan Sri Hashim Meon, penaja piala tersebut telah dijemput untuk menyampaikan Piala SIM kepada Juara SIM Perth, MJ Dato Hashim Yahaya (MJHim) pada hari itu. Satu saat yang bagitu Gumbira untuk MJHim. Nama nya akan dilakar diatas piala tersebut. Cabaran kepada nya ialah untuk melakar namanya sekali lagi. Mengikut cerita SIM akan datang akan diadakan diJogjakarta pada 25 hingga 29 Oktober tahun ini. Buatlah persiapan, sama ada berlatih atau menyimpan, dari sekarang.
Diperturunkan keputusan keseluruhan peserta pada hari itu.


Selesai penyampaian hadiah, Jawatankuasa Setiakawan mengadakan perbincangan.
Antara nya tentang SIM, Piala Stableford, Piala Bogey dan SENAT akan datang. Butiran nya akan dimaklumkan oleh setiausaha sadikit masa lagi.
Perbincangan selesai dalam jam 3.30 petang.
Salam

Setiakawan sekarang Semua Nya diTanah Air

4 comments:

  1. Skawan Gang,

    Saya tak sabar menunggu orang lain komen kerana terlalu GUMbira melihat ramai skawan members menyertai outing kali ini, khusus untuk mengesahkan kekebalan MJHim yang menjadi Johan di Perth.

    Tahniah kepada MJHim kerana berjaya bermain 3- under dan segali gus menghapuskan anggapan beberapa peserta lain kononnya kemenangan di Perth itu adalah kebetulan nasib atau
    "accidental"! Bermain di luar negara sejuk
    ( air-con ) hebat dan tidak kurang pula mantapnya bermain dalam negara kita yang panas!

    MJHim, jom kita partner minggu depan, siapa sahaja boleh pilih melawan kita dan apa jua bettingnya!

    Salam,
    DNA

    ReplyDelete
  2. Sekarang ni MJHim dalam ruang 'Purple Patch'. Macam mana main pun mesti menjadi.
    Itu mungkin mengapa DNA hendakkan partner dengan MJHim. Tapi kena tengok score DNA dulu. DiStaffield hari tu, net 76, 4 over. DiOstolia 2 round dapat net 147. 3 over. MJHim disini net 69 dan di Ostolia 2 round net 138, 4 under.
    So Any Takers? Call RHM untuk mengatur flight.
    Koljohn

    ReplyDelete
  3. Kawan2 sekelian,

    Mula2 nak ucap tahiah secara resmi kpd MJHim, jaguh SIM Perth. Nampaknya sahabat kita ni memang sah dah improve. Saya confident hcap dia boleh turun sampai 18 dlm beberapa bulan lagi. Nak tau rahsia dia? Sahabat kita ni ada new set of iron jenama S Yard yg sangat sesuai dgn dia. Dato Amiruddin sampai nak belilah set itu dari dia. Sorry not for sale. Saya memang tak berani nak lawan dia. Gerenti kena taji punya. Dah le pukul jauh, kena bagi 10 stroke pulak tu. Tapi kalau jadi partner boleh.

    Saya main satu flt dgn Dato Isa dan Raja Dollah. Sorang lagi Capt Yahaya. Dato Isa ni memang terror. First 9 dia main gross par 36. 2nd 9 dah mula nak buang stroke tapi tetap score gross 41. Jadi dia main 5 under. Raja Dollah ni dah lama tak main...asyik cari duit kat stock market je. Jadi permaianan dia sedikit berkarat. Tapi saya percaya kalau dia main regularly dia boleh jadi serious threat. Saya pulak memang sah jaguh kg. Kalau kat Ostolia saya hancus tapi kat malaya ni boleh lak main nett 73.

    Saudara John, saya bukan tak ada hasrat nak beli baju golf untuk sdr, tapi harganya mahal sangat. Even topi golf pun harganya sampai AUD 30. Jadi saya dgn MJHim berpakat nak beli ceroot saja sbg ole2 untuk you.

    Untuk SIM Jogja ni saya awal2 lagi dah buat keputusan tak nak pergi. Budget terkehel sikit. Tapi bila jawab sms Raden, saya bilang KIV dulu. Iman saya tak kuat. Tunggu kalau2 ada duit jatuh dari langit.He he

    Jumpa di Nilai Spring minngu depan

    ReplyDelete
  4. Hi Guys,
    I have smsed Raden to say that Kol Affendy and I have accepted the challenge to lawan Dato Nawi and Dato Hashim at Nilai Springs. I know that I have to lift my game considerably to offer a credible challenge. Kalau tidak koyaklah. Cheers.
    Amin

    ReplyDelete