Tuesday, November 16, 2010

SETIAKAWAN INTERNATIONAL MASTERS – JOGJAKARTA 25-29 OKTOBER 2010



HARI EMPAT 27 OKT 2010

Bermain Golf Di Merapi Golf Course (Bermain Golf Di Borobudur International Golf & Country Club)

Tajuk diatas sengaja saya letakkan sebegitu, kerana kita dirancang bermain di Merapi Golf Course sebagai Hari 1 Pertandingan. Tetapi sehari sabelum tu, lebih kurang jam 5.00 petang, Gunung Merapi telah meletup, menabur abu dan gas yang sangat toksik. Terdapat beberapa kematian telah berlaku, termasuk Mbah Maridhan. Beliau telah dilantik oleh pemerintah sebagai penjaga Gunung Merapi. Mengikut cerita beliau telah menguci merapidari meletup, tetapi nampaknya tak berjaya. Beliau telah dijumpai dikediaman nya dikaki gunung, mati dalam kedudukan bersujud. Mengikut cerita, bahang cuaca ketika itu setinggi 700 celcius sehingga menyebabkan kematian nya.
Kalau hari kedua ( 25 Okt 10) dulu, apabila dihalang memasuki kawasan disitu, kami telah merayu supaya dibenarkan masuk. Ada juga desas desus dari members untuk juga berbuat demikian. AJK telah mengadakan mesyuarat dan diatas desakan serta keputusan Dato Presidente, kita telah memutuskan tidak akan bermain diMerapi tetapi sebaliknya meneruskan latihan di Borobudur International Golf & Country Club.Jadi pada pagi 27 Okt tu, seramai 14 members telah bergerak ke Borobudur International G & CC. Permainan ini dikira sebagai satu lagi hari latihan je. Saya tak kesana sebab nak membereskan penulisan serta akauns kumpulan. Kaum Ibu dirancang bergerak ke Solo.
Tak banyak dapat saya ceritakan kerana tak kesana. Saya sedang mencuba mendapatkan cerita daripada mereka yang pergi. Kalau dapat nanti saya akan masukkan cerita.
Mengikut cerita di Borobudur International G&CC hujan telah turun, dan pemain semua telah basah kuyup. Tapi masih habiskan permainan.
Kaum Ibu lak telah ke Solo.
Mengikut cerita bila menyeberangi Sungai Solo je, Datin Fatimah Huri telah dipelawa untuk mendendangkan lagu ’Bengawan Solo’. Beliau pun menyanyilah. Wah makin lebih berkesan lah lawatan kumpulan kita kesana. Dulu ashik menyanyi lagu nya aje, kali ni dapat menikmati keindahan nya sekali.
Kumpulan bermain golf sampai dihotel dalam jam 4.00 petang sementara Kaum Ibu sampai jam 5.30 petang. Malam tu OTW lagi

Salam
Setiakawan Ke Solo Lak

No comments:

Post a Comment