Saturday, February 26, 2011

HANDICAP SETIAKAWANGOLF BAGI BULAN MARCH 2011

Hampir lupa lak. Bahawa bulan Februari ni hanya 28 hari. Lepas ni bulan March. Kena lah ada handicap yang baru. Saperti semua members maklum, handicap kita dikira mengikut penyesuaian (average) kepada 3 score terbaik dari 10 permainan yang lepas. Selagi 3 score terbaik itu diambilkira, selagi itu lah handicap kita tidak akan berubah. Kalau lah kita bermain lebih baik, maka handicap kita mungkin berubah tetapi menurun makin rendah. Kalau kita main teruk, melambung score berapa tinggi pun, selagi 3 score terbaik tu tak disingkir keluar dari 10 permainan terakhir, selagi tu lah handicap kekal. Saya ada perhatikan ada member yang mencapai nett melebihi century, menenung Panglima Handicap kita mengharap supaya handicap dinaikkan, tetapi beliau buat dak je. Kelohan ni akan berterusan, tetapi saya yakin sistem yang kita ada ini adalah terbaik. Ianya teratur, tersusun dan konsisten.
Anyway, dipamirkan dibawah ni handicap masing masing.







DiConggak Oleh:












Nampaknya kita ada 9 single handicapper, 82 teens handicapper dan 27 twenties handicapper . Yang twenties tu memang nak ke teens dan harap harap yang teens tu akan mencuba ke single handicap. Saya rasa ada juga yang menjururawat (nursing) handicap mereka. Itu terpulang kepada pendirian masing masing. Banyak konfigurasi yang perlu dipoertimbangkan apabila berbuat demikian.
Salam.
Setiakawan Ada Handicap Baru.





PS: Pas ni Ranking Lak. Standby.

1 comment:

  1. John,

    Betul kata2 you. My 3 good scores yg dicatat sewaktu zaman kegemilangan masih belum boleh dihapus. Saya kena main 3 kali lagi sebelum satu score yg baik boleh dihapuskan dan 5 kali lagi sebelum kesemua good score itu boleh dihapuskan. Bulan depan tak boleh main banyak kali sebab g china dan umrah. Nampaknya saya kena simpan hcap 13 ini untuk 2 atau 3 bulan lagi. Nasib badan

    ReplyDelete