Monday, February 7, 2011

SETIAKAWAN ANNUAL CHAMPIONSHIP –SACHA DAN SETIAKAWAN GOLFER OF THE YEAR – SEGOY. PADA 26 JANUARY 2011 DI STAFFIELD COUNTRY RESORT.







PEMENANG PERTANDINGAN SEGOY 4/2010
Terawal saya ada mempamirkan ranking Top 10 dalam perkumpulan mata SEGOY. Tujuan nya ialah untuk mennaikkan semangat peserta peserta SEGOY supaya bermain dengan baik dan menjadi juara. Beberapa andaian dihebahkan untuk menggalakkan peserta. Memang tak mustahil sasaorang peserta itu menjadi juara. Terutamanya yang Top10.
Mengambil kira jumlah penyertaan mingguan Setiakawan yang layak ialah mereka yang telah menyertai nya sebanyak 25 kali. Favourite pada masa itu ialah Kol Mutalib, Dato Amin, Mej Rustam Ramli, Kol Ramli Kinta dan Tan Sri Nik Ismail. Pada hari itu, semasa menyerahkan scorecard ada kemungkinan Top seed tak akan dapat jadi champion. Keputusan SEGOY keseluruhan adalah saperti dipamirkan:


Syabas diucapkan kepada Kol Mutalib kerana dapat ‘keep his cool’ dan mendapat net 75. Nombor 6 ranking dalam SEGOY. Dapat 4000 points. Jumlah 9000 points. Ada sorang lagi yang dapat 9000 points. Kol Ramli Kinta dapat nett 70, ranking nombor 3 dapat 4600 points. Campur dengan Pra SEGOY point 4400 point, jadi jumlah 9000 juga. Sama point. Tapi Kol Mutalib Top Ranking sementara Kol Ramli Seeding ke 4. On Countback dia dibelakang Kol Mutalib. Hard Luck Bro. Nampak nya tak dapat you pertahankan kejuaraan you pada tahun 2009. Kali ni kena berpuas hati dengan menjadi Deputy Champ. Ada juga champ tu. Better luck next year. Assistant Deputy Champion lak jatuh kepada Kol Dol Ngajis. Pada mula pertandingan dia ranking ke8 dengan 3600 point. Pada hari sebenar dia dapat nett 74 dan ranking ke4 dengan 4400 point. Jumlah 8000 point. Dia handicap 3 dapat net 74 bermakna dia main gross 77. Saya dapat net 80. Gross dia lebih baik dari net saya. Well done Wak. Hj Rahim Kassim lak starting diranking 12, hanya 2800 point. Hari sebenar dia top dengan net 65 dan 5000 point. Jumlah 7800 point. Tak cukup nak kejar yang terdahulu. Dia kena puas hati dengan Assistant assistant Deputy Champion je. Nombor 4. Sorang lagi yang Nampak mencabar ialah Tan Sri Hashim Meon. Starting dia di nombor 13 dengan 2600 point. Oleh sebab dapat nombor 2 keseluruhan dia dapat 4800 point. Bila dicampur menjadi 7400 point je. Nombor 7. Well done Tan Sri. Saya starting nombor 14 lepas tamat dapat nombor 15. Turun setakok. Kawan saya MJHim di nombor 19, bila tamat dapat nombor 18. Improve setakok. Improve juga tu Squad. Sorang lagi squad. Kira nya Flag Bearer kami Dato Khalid Saad starting nombor 6 bila solosai nombor 13 lak. Turun bertakok takok tu.

Akhir sekali keseluruhan SEGOY ni adalah satu pertandingan yang menarik. Kita mula dengan mengumpul mata yang terbanyak, lepas tu disesuaikan dan akhirnya bertarung untuk menduduki kedudukan teratas. Ini bulan Februari 2011. Kiraan bulan Januari dah ada dah. Akan diposkan tak lama lagi. Ikuti lah blog ini. Atau ‘Stay Tuned’.
Salam
Setiakawan Start SEGOY dari mula. On Your Mark, Get Set dan Go!








1 comment:

  1. Sahabat Setiakawan sekalian,

    Dah lama saya tak komen dalam blog ini walau pun saya sentiasa membacanya sampai skot saya,saudara Dato K Saad tanya mana dia MJHim.Jadi kenalah komen sikit kalau tidak merajuk pula Blogger kita;dia tulis beriaia kita baca dan senyap saja.

    Dalam posting terakhir Blogger hebahkan yang hdcap dia turun setakok,saya juga setakok dan Dato K bertakok takok.Lucu juga bunyinya.Entah kenapa my game has become so erratic yang Dato K kata `game hang ni erotic lah`.Nak kata tak pi driving range..pi.Tak taulah bila nak improve.

    Yang membuat saya tak give up ialah the pleasure of playing with Setiakawan members dan pernah menyandang Juara sebanyak 2 pertandingan.kawan saya si John tu kata dia lebih terre pada saya tapi saya kata sama saja.Akhir akhir ni saya akui dia banyak menang dari saya lah.Syabas John keep it up before I catch up.

    Dato K memang saya tak boleh dekatlah sebab dia terre betul.Sakit sakit pinggang pun dia boleh menang lagi.

    Untuk menikmati lagi permainan golf kita dalam Setiakawan eratkanlah lagi silatulrahim dikalangan kita dengan menghayati doa yang dibaca oleh Penaung kita dipagi pertandingan SEGOY.Setinggi tinggi tahniah saya ucapkan kepada semua Pemenang.

    Salam hormat
    MJHim

    ReplyDelete