Sunday, February 13, 2011

KEPUTUSAN MINGGUAN SETIAKAWAN GOLF DIKELAB GOLF SULTAN ABDUL AZIZ SHAH PADA 09 FEBRUARI 2011


Permainan Mingguan kita pada minggu ini bertukar tempat lak. Di K G SAAS. Ia Kelab Golf Sultan Abdul Aziz Shah di Shah Alam. Setahu saya first time kita kesana. Banyak sebab kita kesana, antara nya, ndak mencuba gelanggang yang lain, mengikut makluman boleh dapat dengan harga berpatutan dan dapat penuhi pelawaan Penaung kita untuk jamuan makan tangah hari dikediaman nya.
Sehari sabelum bermain SMS dari RHM memaklumkan sebanyak 10 flight akan menyertai. 40 peserta kesemuanya. Kira kira penuh KGSAAS pada pagi tu.
RM 135 termasuk sarapan. Sarapan pun Western. Dua biji telor sunny side up, sausage, turkey meat peperoni dan salad. Toast sekali dan air panas. Macam ni memang baik. Cuma – oleh sebab bagitu ramai yang menyertai ‘kitchen’ club tak dapat memenuhi order dengan cepat. Terpaksa menunggu. Jadi kita pun mula lewat sikit.
Flight list dah





tersedia. Ada yang mula di President’s Nine dan ada yang mula di Sultan Nine. Flight saya nombor 4 bermula dari President Nine. Nampak teratur. Semua flight mengikut giliran. Cuma yang kurang licin ialah penempatan caddy. Kami dapat caddy di tee box sahaja. Selalau nya golfer lewat, kali ni caddy lak lewat. Tak tahu sebab lewat, pada hal kita dah pun memaklumkan pehak pengurusan tentang rancangan kita. Kot kot oleh sebab kekurangan caddy keseluruhan disemua golf course, mereka menuntut keistimewaan lak. Maklumlah ‘Supply and Demand’. When supply is low and demand is high ‘price’ increases. Sebaliknya when demand is low and supply is high ‘price’ decreases. Flight kami dapat caddy di tee box pertama. Flight belakang kami dapat caddy selepas lubang ke tiga. Pada saya ini hanya menunjukkan pengurusan yang kurang cekap dan kurang tegas. KGSAAS lak. Pengalaman sedemikian hanya mengabitkan ‘ a put-off’. Dan berita sebegini akan tersebar luas.
Saya enjoy bermain discourse ni. Berjaga dan indah. Cuma saya rasa sesuatu lubang tu terlalu jauh. Di par 4 mithalnya, pukulan kedua secara am nya kita gunakan medium iron je. Par 4 disitu lain lak. Pukulan kedua kena pakai fairway wood. Saya ingat saya berkemampuan pukul jauh, tapi disini tak kesampaian. Kalau nak kata tua, tak juga. Cuma course ni memang ‘playing long’. Dengan saya ialah Hj Rosli Deli, Dato Selvaraj dan Saudara Subramaniam.


Dato Selva dan Subra tu pukul jauh dan tepat. Mereka handicap 20 dan memang terra. Mereka berdua je berentap. Saya partner Dato Siva, akhirnya kalah 6 biji bola. Subramaniam tu memang kukuh permainan nya. Well done Subra.
Selesai bermain, kita mandi, make up, ambik beg. Lepas tu baca peta. Google map menunjuk arah kerumah penaung kita, Tan Sri Hashim Meon. Dari awal kita telah dimaklum bahawa Tan Sri mempelawa membersSetiakawan kekediaman nya untuk makan tengah hari. Mengambil kesempatan jemputan ini lah kita bermain diKGSAAS. Sebanyak 10 flights atau 40 orang tu mungkin juga kerana tawaran Tan Sri kita tu. Maklumlah, kalau Mej Sardon masakan Johor, yang ni lak masakan ‘negori’ terbayang oleh semua. Kita kira Puan Sri punya specialty. Memusing musing juga kejap, tetapi sampai juga dikediaman TSHM.

Masuk je, dah ada beberapa kawan didalam. Juadah yang dihidang dibeberapa bahgian ruang tamu.
Macam macam ada. Eh termasuk asam podas pun ada. Yang lain tu tak leh sebut pun. Memang sodap memang lazat. Seketika senyap je. Rupanya sedang menikmati juadah. Ada yang tambah. Terlalu banyak hidangan sampaikan tak tahu yang mana nak ambik. Tetapi yang jelas ialah walau pun kepenatan dan ramai juga yang datang dari jauh, ‘it was well worth the trip’.






























Celah celah tu Ramli Kinta mengacarakan acara pemberian hadiah. Pemenang pemenang pada hari tu adalah saperti dipamirkan:










Selesai pemberian hadiah RK mengumumkan bahawa selain dari keinginan untuk meraikan ‘KAWAN’, Tan Sri juga meraikan pengurniaan beliau sebagai Tokoh Maulidur Rasul Negeri Selangor bagi tahun 1432 Hijrah. Beliau dianugerahkan Tokoh Umar Abdul Aziz. Tahniah Tan Sri. Kami warga Setiakawan mengucapkan setinggi tinggi tahniah diatas kurniaan dan penghormatan itu. Beliau akan menerima anugerah ini pada hari Selasa 15 Feb 2011 di Stadium Tertutup Melawati sempena sambutan Maulidur Rsaul Negeri Selangor.





Kami turut bangga bahawa member kami dikurnia penghormatan yang bagitu disanjungi. Semoga Tan Sri, Puan Sri dan keluarga sentiasa diberkati dan dilindungi Allah sentiasa.
Kita selesai dalam jam 3.30 petang. Suasana riang dan gelak ketawa mengiringi kami semasa beredar dari kediaman TSHM. Celah celah mengucap terima kasih kepada Puan Sri sempat juga menyuarakan ‘Daun Keladi’. Mana lah tahu kot ada kurniaan kurniaan yang lain. Insyaallah.
Salam
Setiakawan Dah Tawan KGSAAS. Lepas ni dimana lak?

1 comment:

  1. Kawan-kawan Skawan Golf,

    KGSAAS is definitely a good course which should be included on Skawan Golf's "List of Courses".
    The western breakfast at the club was good and the lunch hosted by Patron Tan Sri Hashim and Puan Sri Noraini at their residence, "Patron Cafe", was superb! Thanks to Tan Sri and Puan Sri for the great lunch and wonderful hospitality.
    When can we play at KGSAAS again gang??
    Congratulations to Nadzri for becoming the weekly champion. I notice new comers, Abdullah Khir, Shahidan and Hafizan ( ex-air force? ) are showing their colours and we definitely need to watch these guys!
    See you at Nilai Spring GCC, insyaAllah.

    DNA

    ReplyDelete