Friday, August 20, 2010

MAJLIS BERBUKA PUASA SETIAKAWANGOLF DI HOTEL DE PALMA PADA 19 OGOS 2010

Rancangan Majlis Berbuka Puasa ni dah lama dirancang. Kalau tak silap pada hari pertama berpuasa RHM dah menyebarkan maklumat bahawa majlis kita ni akan diadakan pada 19 Ogos iaitu hari Khamis. Berikutnya ada juga dia mengemaskinikan kedudukan kedatangan. Mula mula lembab, lepas tu memberansang melainkan berita pada tengah hari memaklumkan, ’yesterday 3 withdrawals. Able to resolve amicably’. Amicably tu mana nya secara harmoni. Saya harap bagitu lah. Tanpa kos.
Saya tak sabar nak ke De Palma. DiAmpang. Saya diPJ. Takut juga terlewat. Tak mau pulak terlalu awal. Kena mengkaji 'time and space’. Sejak bulan puasa ni perjalanan lalu lintas diLembah Kelang berterabur dan tak boleh diagak saperti dibulan bulan lain. Tapi nasib baik ada lebuhraya baru, DUKE atau Damansara Ulu Klang Expressway. Cuma kena bayar jumlah RM 3.50. Berlepas jam 6.45 dan sampai dihotel pada jam 7.15. OK lah tu.
Selepas parkir kereta, masuk kehotel. Dihias indah. Macam suasana Hari Raya. Pergi kemeja Pendaftaran. Bila dimaklum saya dalam Setiakawan saya diunjuk ketangga menghala keatas. Tingkat Satu. Sampai ditingkat tu, kelihatan gerai gerai. Ada MakIzah dan Mak Yah. Macam suasana diperkampungan.
Dikawasan foyer tu kelihatan gerai gerai lain. Masuk kedalam. Meja meja bertanda. Kelihatan Setiakawan label. Kelihatan member member lain. Mula mula nampak Kol Mutalib. Selepas bersalaman saya komen ‘Slim nampak’. Ia lah bulan puasa. Kita tengok dia selepas Raya nanti. Berjumpa dengan yang lain. Seronok berjumpa kerana rindu kepada kawan. Rupa berbeza sikit dari dipadang golf. Disana hampir semua pakai cap golf. Disini ramai pakai kopiah. Maklumlah ramai dah menunaikan fardu Haji. Ramli Kinta baru pulang dari umrah. Selepas bersalaman peluk dia kuat kuat. Harap dapat berkat. Bersalaman dengan Dato Presidente, Timbalan Presidente dan Penaung kita. Dimeja tu kelihatan Dato K, Hj Rahim, Dato Daud dan Dato Mohd Isa. Dimeja lain kelihatan member yang dah lama kita tak jumpa. Orang Tepeng. Kelihatan juga Dato Zainal, Dato Yunus Long, Dato Amir, Dato Affendi.. Di meja saya,
Mej Ismail T dan isteri, MJHim dan keluarga serta Aziz Norman dan isteri. Kaum Ibu duduk sekumpul dimeja berasingan.
Apabila azan berkumandang, kita pun memulakan berbuka puasa. Selepas memulakan dengan buah tamar, saya mula mencari hidangan. Dalam meninjau, ternampak kambing panggang. Disitu saya tuju. Bagusnya hotel ni ialah pinggan hidangan nya kecil kecil. Ada hikmah nya. Kita
tak akan ambil terlalu banyak dan dengan itu juga boleh merasa banyak lagi juadah juadah yang lain. Sempat juga bertanya pengurus disitu, berapa banyak hidangan nya. Dia kata 102. Kalau gitu hidangan nya lebih hebat sebab di Dewan Perdana FELDA terdapat hanya 82 hidangan. Club 12/68 telah mengadakan majlis yang sama pada 17 Ogos disana. Bila ditanya yang mana sedap, saya menjawab, semua nya hebat. Maklumlah orang lapar, semua nya sedap.
Dalam kita menjamu selera tu, kita dihibur dan di dendang oleh satu kumpulan nasyid. Lepas tu kumpulan gazal Seri Kencana. Dicelah celah tu, staf DePalma telah mengendalikan acara selingan dengan memanggil tetamu keatas pentas. Mereka ditanya dan sekiranya menjawab dengan betul akan dapat hadiah. Bila dicabut nombor meja 46, kena meja kami. Saya kena naik. Ditanya nama kumpulan ghazal yang mengiringi kami, dan oleh sebab siberi petunjuk, dapatlah saya jawab. Hadiah nya ialah, complementary stay diDePalma Hotel selama 2 malam. Terima Kasih DePalma.
Lepas tu ada hiburan. Aziz Norman dijemput kepentas dan mendendangkan sebuah lagu asli. Sedap bunyi nya. Lepas tu isteri presidente kita dijemput untuk menyampaikan sebuah lagu. Dia dipimpin kesana. Rupanya Datin baru keluar hospital dan masih uzur, tetapi supaya tidak
menghampakan tetamu dia menyanyi jugak. Lagu Selendang Sutera. Saperti saya sebut dalam blog terdahulu, suara nya masih saya kategorikan sebagai the Golden Voice. Itu tak sihat tu. Thank You Datin.
Selesai acara semua kita mula meminta diri untuk pulang kerumah. Ada juga mengikuti terawih ditempat yang disediakan.
Kami bersurai dalam jam 9.00 malam.

Salam.
Setiakawan Berjumpa DiDePalma Hotel.


1 comment:

  1. Hi Skawan Gang,

    My compliments to John for posting the "Majlis Berbuka Puasa Skawan" in real double quick time
    ...I know it is less than 18 hours after our do. Keep it up John.

    Mani and I enjoyed the Skawan Buka Puas at de Palma Hotel. The company was pleasant... baru 2 minggu tak berentap rasa lama tak jumpa! The food was just great and the atmosphere was very "ceria". I hope all skawan members and families have enjoyed as much as we did. We must thank RHM for his splendid marketting effort to get 6 flight of skawan golfers for buka puasa at a cost almost half of what is at other hotels such as Seri Pacific, Shang-ri-La or Istana.
    It was most unfortunate that Mani and I were having mild fever though we bravely joined the group. As the driver to Mani, I had to depart early because she had bad headache and we have to miss the terawih. The night turned into a fever nightmare for me with high body temperature, shiverring and ended up sleeping under thick blanket. This followed with me resting in bed for entire Friday.
    "Sebab 2 minggu tak main golf badan pun mengacau", this statement is from my wife and I think I quite agree!

    Salam to All.
    DNA

    ReplyDelete