Sunday, April 3, 2011

HANDICAP SETIAKAWANGOLF BAGI BULAN APRIL 2011

Dah masuk bulan April dah. Saperti biasa kita ada handicap baru atau handicap yang telah diubahsuai mengikut cara kita. Jadi adalah naik dan ada yang turun.







Bulan ni kita ada 8 je singlehandicapper berbeza dengan bulan lepas dengan 9. Dato Amiruddin dan bertambah handicap ke 10 lak.
Dingatkan, handicap kita dikira mengikut penyesuaian (average) kepada 3 score terbaik dari 10 permainan yang lepas. Selagi 3 score terbaik itu diambilkira, selagi itu lah handicap kita tidak akan berubah. Kalau lah kita bermain lebih baik, maka handicap kita mungkin berubah tetapi menurun makin rendah. Kalau kita main teruk, melambung score berapa tinggi pun, selagi 3 score terbaik tu tak disingkir keluar dari 10 permainan terakhir, selagi tu lah handicap kekal.
Saya perhatikan kebelakangan ini, score members banyak berlingkaran di one over dan 3 over. Tiap tiap minggu bagitu. Macam tak ndak bermain under. Jadi handicap yang ada kekal disitu je. Saya ada sebutkan perkara ni kepada mereka yang saya perasan pada masa tu. Masing masing rasa sendiri lah.
Dibelakang lak, atau, Rear Party, terdiri dari saya, MJHim, Dato Presidente dan Dato Khairuddin MY. Bukan kami tak ndak improve – tapi – tak boleh. Kami akan cuba lagi.
Salam.
Setiakawan Akan Dapat Ranking Bulan March Lepas Ni.

No comments:

Post a Comment