Friday, January 14, 2011

PERMAINAN GOLF MINGGUAN SETIAKAWAN DI KINRARA GOLF CLUB PADA 12 JANUARI 2011

Seramai 36 members telah turut serta dalam permainan mingguan kita di Kinrara Golf Club. Kelab ni dah menjadi satu dari ‘favourite’ kita.
Tambahan pulak berdekatan kepada mereka dari Lembah Kelang dan yang dari Selatan termasuk Seremban, laluan nya direct dari Lebuhraya Utara –Selatan terus ke Banadar Kinrara melalui Kelab Lumba Kuda.
Terdapat 9 flights. Bayaran RM 110 termasuk buggy tanpa caddy. Sarapan masing masing. Tak pasti samaada kali ni Tan Sri Ahmad Saroji belanja lagi ke atau tidak.
Kelihatan juga beberapa muka baru termasuk Dato Sheikh Yahya danRosli Nasution.









Yang lain members yang memang selalu ada menurut serta. Kalau nak caddy kenalah melabur RM 35.
Saya digandingkan dengan Dato Tairobi, Dato Malek Shahar (champion SENAT 3/2010 & Orang Tepeng) dan





Tan Sri Yunus Tasi. Anchor Dato Tairobi dengan handicap 17. Orang Tepeng 18 dan Tan Sri Yunus 22. Sabelum mula, sempat saya kembalikan Pitching Wedge yang tersalah termasuk beg saya semasa kita bermain di SIGC dulu. Bagitu lama dalam beg saya. Tak berpakai. Rupa rupa nya saya telah mengembalikan secret weapon dia. Memang punah kita. Saolah olah dia gunakan WMD (Weapon of Mass Destruction). Approach shot ke green, selalu nya kita bertanya on ke, apron ke atau over ke tapi dengan Tan Sri Yunus, kita kena tanya berapa dekat dengan pin. Bagitu hebat dia. Tee off pun jauh. Umur dah 70 dah tapi nengok bentok badan macam badan ‘pump iron’. Mengikut Dato Tairobi macam Yul Brynner. Termasuk diatas. Sama lah mereka berdua tu. Dia memang hebat. Mengikut cerita dia pernah bermain handicap 10 dulu. Mengikut Orang Tepeng ‘La, dia PTU, berapa handicap ndak dia boleh main’. Ialah tapi tak kan pulak PTU atau PT PT yang lain nak main di handicap 10. Teringat juga saya pada Tan Sri Nik Ismail. Dia mantan PTU gak. Dia pulak menyebut,’ taruk saya handicap berapa pun saya main Par jugak’. Ini satu lagi TUDM. Memang rancak Tentera Udara pada hari tu. Hampir semua hadiah mereka bolot. Keputusan pada hari tu adalah saperti dipamirkan dibawah:

Tan Sri Yunus net 64, 8 under. Itu pun nampak macam dia ada tersasar pukul. Macam sengaja je. Menengokkan standard dia main memang memotong handicap nya sebanyak 3 stroke adalah memadai. Orang Tepeng pun bagitu. Macam buang stroke je.mereka berdua tu. Whatever it is Congrats Tan Sri kerana menjadi Champion outings kita pada 12 Jan 2011. Dato sanusi, TUDM jugak. Dia CO PASKAU. Main memang baik. Congrats Dato.
Makan Tengah Hari dan acara Penyampaian hadiah diadakan di Bilik Kinrara di Tingkat 1 kelab. Selesai acara, AJK telah bersidang untuk membincangkan perkara perkara terkini termasuk SACHA dan SEGOY. Kami selesai jam 4.00 petang.
Salam.
Setikawan Akan Berlatih di Staffield Golf Resort lak.

1 comment:

  1. Hi Kawan-Kawan Skawan,

    Congratulations to Tan Sri Yunus Tasi for making remarkable achievement by scoring a net 64 and became last Wednesday's Skawan champion.

    I know Tan Sri Yunus Tasi's golf standard and because of my highest respect to another ex-RMAF senior and my MAKSAK golf partner ( I can always count on him whenever we played against serving government officers ), I prefer to reserve my comments on his handicap. Panglima Handicap has reviewed Tan Sri Yunus's handicap by 3 strokes but he would still be comfortable and smile with hc 19 during SACHA and SEGOY.

    Salam kepada semua.
    DNA

    ReplyDelete