Thursday, March 18, 2010

SETIAKAWAN WEEKLY OUTINGS DI NILAI SPRING GOLF & COUNTRY CLUB PADA 17 MARCH 2010

SMS RHM pada 14/03/10 berbunyi ‘Jom kita keNilai Spring 17/03. Others remain unchanged. YES or NO soonest as possible. 2morrow will be outstation. HELP me please. Rgds, RHM.’.
Dia ni madang ke ‘outstation’ je. Kerap sangat dia ‘outstation’. Kena pulak berdekatan dengan Weekly Outings kita. Tiap tiap minggu bagitu. Memang busy Convenor kita.
Anyway, pemilihan Nilai Spring GCC memang saya alu alukan. Course ini satu dari yang saya gemar bermain. Cuma sekarang makan tengah hari kita pegi ketempat lain, bukan lagi direstoran nya.
Bila sampai je saya terus menempah caddy untuk buggy saya. Bila ke ‘Caddy Shack’ ndak menyerahkan Receipt ke Caddy Master, sempat saya menjengok Flight List. Saya digandingkan dengan Rosli Deli, Supt Bahar dan Azlan Othman. Tertanya juga siapa Azlan Othman.
Saya bergerak ke’Golfers’ Terrace’. Kelihatan semua members sedang bergerak menuju ke ‘Caddy Shack’. Sampai di Golfers’ Terrace, takde orang dah. Cuma RHM dengan Kol Mutalib. Bayar RM 110. Ini termasuk satu caddy untuk satu flight dan makan tengah hari direstoran diNilai. Nak breakfast, nanti lambat pulak. Sempat beli 2 karipap. Tapau. RM 3.60, bermakna satu RM 1.80. Memang ‘choke blood’ (cekik darah) punya harga. Harga disini memang berlipat ganda. Tapi pilihan nya ialah samaada beli atau lapar. Ini kes ‘Supply and Demand’. When Demand is High and Supply is Low – price increases. When Demand is Low and Supply is High – Price Decreases. Basic Economics. Dalam hal ini tiada punca lain yang kita boleh perolehi barangan itu, atau no substitute – so price increases. Maka harga pun naik.
Saya difahamkan ada 6 complete flights. 24 orang. Ini memandangkan beberapa members tak menyertai kerana terlibat dengan Majlis Perkahwinan anak DNA pada malam sabelum tu. Masih keletihan kote. Ingat ada chan dengan MJHim untuk bertarung. Yang ada dari AJK majlis perkahwinan tu ialah RHM. Dia takde pilihan sebab ‚Convenor’. Takde dia tak main lah kita. Kelihatan sorang muka baru. Kelihatan juga Datuk Khairuddin yang telah lama menghilang. Nampak dia sehat. Dia sibuk dengan Majlis Perkahwinan anak nya. Dia mencari Dato Ali Karwi
diGolfers’ Terrace. Orang tu dah ketempat Buggy. Ikut jalan lain. Akhirnya jumpa agaknya.
Kita start kat Hole 10, Island Nine. Lubang ni Par 5, 488 meter. Yang menarik tentang lubang ni ialah terdapat sungai kecil melintangi nya. Sungai tu lebih kurang 200 meter dari tee box. Pilihan kita ialah lay up sabelum sungai tu tapi mesti ditempat yang rata. Mengikut caddy ‘170 meter’ untuk selamat. Guna driver mungkin tak lepas. Pilihan ‘club’ mesti betul.
Mesti tepat tentang keupayaan kita dengan club kita. Terkuat akan kecuram sabelum sungai. Susah nak pukul. Terperlahan kena lay up sekali lagi. Saya guna 7 iron. Lurus, ingat dah cukup jauh tapi tak confiden nak menyeberangi sungai tu. Jadi lay up. Pukulan ketiga dengan ‘rescue’ tersasar kekiri. Masuk sungai dikiri. Berikutnya pukul 5. Belum sampai green lagi dah 5. Macam mana nak main ni.
Lepas tu pukulan OK sikit tapi dapat 8 kat lubang tu. Rosli Deli pun 8. Dia partner saya. Ini kes berat. Azlan bogey 6. Supt Bahar dapat 5. Par. Wah Mat Kampau ni terra pulak. Dalam kita bermain tu Rosli Deli sebut Bahar ni bakal IGP sebab IGP sekarang akan tamat perkhidmatan. Sebutan tu secara gurauan je. Agaknya Bahar tertarik dengan kemungkinan tu. Lepas tu dapat double bogey. Dan berikutnya double bogey. Dia ni makan ampu nampak. Darah gemuruh rupanya dia.Lubang 13, Par 3 dapat bogey. Lepas tu double, double, bogey, par dan bogey.First Nine gross 47.
Yang lagi dua tu , Rosli gross 55 dan Azlan gross 48.Azlan baik, pukulan jauh dan lurus.

Kadang kala tercepis juga. Lubang 14, Par 4 dapat Triple Bogey. Gross dia 48. Partnership kita down 3 bola.
Second nine ( Pines), double up. Kali ni saya bertekad untuk memperbaiki permainan. Lubang 19, Par 4 dapat par. Starting OK tu. Bahar masuk air. Dapat triple bogey. Rosli double bogey dan Azlan bogey.Azlan nampak tak menjadi di second nine. Dia dapat Gross 54 diNine ni. Rosli 52, Bahar 52 dan saya 47. Bawah dari 50. tapi campur first nine 52. Jumlah 101. Lebih dari satu kurun juga. Tolak handicap 24 jadi nett 77. Tak de hadiah lah nampaknya. Tapi masih bawah 80. OK. Masih enjoy permainan mingguan kita.



Selesai bermain kita bergerak keRestoran Pak Din diNilai. Sampai je, hidangan telah disediakan. Nampak asam pedas ikan pari, kuah lemak rebung, lemak telur itek, tahu sumbat, sayur kacang, ayam goreng rempah dan sambal belacan. Ada ikan masam manis tersedia diatas meja. Air orange squash. Memang banyak makanan dan sedap pulak. Harga pun berpatutan. Sayang nya tak ramai members yang datang makan. Ada yang kena balik cepat.
RHM dengan Dato Presidente kena keMelaka untuk meneruskan rundingan berkaitan SENAT kita pada 23 dan 24 March ini. RK tak kelihatan, Kol Mutalib mengambil alih sebagai pengacara. Pengumuman ialah berkenaan jemputan Datuk Khairuddin keMajlis Perkahwinan anaknya pada 25 April 2010.
Seterusnya Kol Mutalib mengumumkan pemenang kita minggu ini. Keputusan adalah saperti dibawah:

Nampaknya Tan Sri Nik Ismail (TSNI) memang kukuh. Dia main handicap 13, nett 68. 4 under.
BG Rahman Jabir, handicap 18 muncul semula dengan net 69. 3 under. Dua dua kena potong satu stroke. Rasa saya kepada mereka ni tak jadi masaalah. Tapi kita ikut sistem yang kita dah setujui. Nampaknya TSNI dalam running untuk Golfer of the Month yang kita baru perkenalkan.
Kali ni takde medal A atau B. Nama terbaru yang menang ialah Zulkifli Hamzah. Saya percaya Dato Wira Jahaya memperkenalkan nya. Mohd Sadad timbul semula. Handicap dia 9. Net 75. Gross dia 84 lah tu.





Memang kukuh.
Well Done kepada semua pemenang termasuk Kol Mutalib (kali ni dia ‘Yours Truly’).








Kol razaki nampaknya memanaskan badan untuk SENAT kita minggu depan. Memang dia akan mencuba untuk memenangi nya kali kedua.Cuba lah. Ramai members yang akan cuba menumbangkan Saudara.
Kita selesai pada jam 3.00 petang.







Salam


Setiakawan Bersedia Untuk keSENAT

No comments:

Post a Comment