Friday, December 25, 2009

DECEMBER SCORES DAN HANDICAP TERBARU - 2009















Baru selesai mengumumkan keputusan kita diNilai Springs GR. Baru saja mengenang kembali pukulan yang kurang tepat dan baru saja merancang untuk masa depan dalam Golf. Cukup lah di situ. Kini datang satu lagi berita yang mungkin menyenangkan dan mungkin kurang menyenangkan. Terpulang.
Dato Amin, tanpa rehat telah memasukkan score 4 minggu yang lepas dan mengapilkasikan ‘formula’ Handicap Setiakawan dan diakhir proses mendapati handicap Saudara sekelian yang baru. Sekali imbas tak banyak yang akan bersedih. Lebih banyak yang akan tersenyum. Saya ambil iniasatif sikit untuk membezakan handicap yang baru dengan yang lama. Kalau tanda positif tu ( + ) bemakna handicap Saudara telah dinaikkan, tetapi kalau negative ( - ) bermakna handicap Saudara telah diturunkan. Kalau kosong ( 0 ) tu bermakna tak berganjak lah. Status Quo. Senyum ke sedih ke tak lah dapat dipastikan Sila tengok kolum ( q ).

Handicap ini lah akan digunakan semasa Presidents Trophy – PRESTRO. Moga moga semua members akan enjoy Outings kita diPDGCC pada 30 Dec 2009.
Salam

Setiakawan Dapat Handicap Baru - Horay

1 comment:

  1. Skawan Gang,

    Malam tadi saya bermimpi balik kampung mandi disungai dalam hujan bersama-sama kawan-kawan setiakawan. Kata orang tua-tua mimpi air itu ada petunjuk baik dan besar kemungkinan ada rezeki yang akan datang bergolek, insyaAllah.

    Sepanjang hari ini tak sabar saya menunggu sehingga saya membaca posting ini. Rupanya rezeki yang datang itu adalah 2 stroke tambah handicap skawan saya menjadi 16, satu-satunya anugerah yang saya sangat lama menunggu! Thank you to Dato' Amin and the skawan Handicapping Committee.

    I observe many retain their past handicaps,
    a few have improved by one or two strokes but sadly, many appear to be rewarded with 3 strokes, indicating an obvious "handicap nursing" by some smart members before the skawan grand slam?

    I find it hard to comprehend when I now have to give 2 to 4 strokes to good golfers who often returned better gross scores than mine!
    I need not mention names, tapi besarlah
    "kemaluan" and I can see smiles on their faces!

    See you at PDGCC on 29 and 30 Dec 2009, insyaAllah.
    Jom, mari kita kekediaman MJHim dan Datin Jah diParoi Jaya, Seremban untuk menyambuk menantu skawan besok 26 Dec 2009 jam 1230 tengah hari.

    Salam to ALL.
    DNA

    ReplyDelete