Tuesday, December 8, 2009

CERITA CERITUT SETIAKAWAN

Kemalangan Tiger Woods

Saya pasti semua members akur akan kemalangan yang dialami oleh pemain kegemaran ramai, Tiger Woods pada subuh 27 Nov 09. Mengikut cerita dia telah bergegas memandu keluar rumah nya diIsleworth di Windermere, Florida dalam kereta SUVnya Ford Escalade. Dalam pecutan laju itu dia telah melanggar pili bomba dan sepohon pokok jiran nya.
Dia telah mengalami kecederaan dan tak sedarkan diri. Jiran nya telah mencuba membuka pintu keretanya tapi tak berjaya sehingga kemunculalan Elin, isteri Tiger yang dapat memecahkan cermin pintu kereta itu dan mengeluarkan Tiger. Elin telah menggunakan kayu golf ‘driver’ untuk memecahkan cermin itu. Apa yang kita lihat dalam cerita ni ialah isteri Tiger telah ‘menyelamatkan’ nya dari terperangkap dalam keretanya.
Mengikut cerita yang saya dengar dari Dato Amin pada 02 Dec lalu dan disahkan dengan bacaan dalam internet, rupanya Elin bukan bawa driver tu untuk pecahkan cermin tapi untuk pukul kepala Woods.

Dia bawa 2 driver pulak.
Kononnya dia marah kat Tiger kerana mengadakan hubungan sulit dengan wanita lain.
Wanita ni bernama Rachel Uchitel telah juga berada diMelbourne semasa Woods menjuarai JBWere Masters pada 15 Nov dulu.
Mengikut Rachel dia berada disana secara kebetulan. Duduk dihotel yang sama pulak. Mengikut cerita lagi, ada wanita wanita lain Boleh tahan juga Tiger ni. Dipamirkan beberapa wanita yang dikaitkan dengan Woods.

Apa sebenarnya berlaku biarlah Tiger selesai dengan Elin.
Bagi kita pengajaran yang boleh kita perolehi dari kejadian ini ialah:









a. Bila nak keluar subuh subuh pagi, jangan pecut kereta. Walau pun tiada kenderaan lain tapi ‚immovable’ objects saperti pili bomba, pokok, tiang lampu dan tembok masih ada lagi.
b. Kalau masih ngantok ngantok lagi, bila kena kejar bini, jangan naik kereta, pakai kaki sendiri. Lari pecut. Sudah tentu dia tak dapat kejar.
c. Driver kita tu. Dibeg golf kita ditop cover tu kan ada penarik zip yang boleh dikunci dengan manga. Kuncilah. Nak nak bila gaduh dengan bini. Jangan bagi dia peluang rosakkan club kita. Biar dia guna barang rumah yang lain. Tukol ke, penyapu ke atau pisau ke.Kalau ndak sangat biar dia guna beg golf. Ha mengah juga nak angkat. Selamat lah kita.
d. Jangan jadi pemain golf nombor satu dunia. Sikit sikit masuk sokabar. Baiklah kekal macam sekarang ni. Amatur tanpa status ranking dunia. Ranking dalam Setiakawan cukup lah.
Ini cerita ceritut saja. Jangan tersinggung.

Hip Hip Setiakawan.

Setiakawan Mengambil Ikhtibar Je

No comments:

Post a Comment