Monday, December 6, 2010

HANDICAP SETIAKAWAN BAGI BULAN DISEMBER 2010


Hello Members Sekelian,
Diperturunkan handicap kita bagi bulan Disember 2010. Harap harap ada yang bergumbira dan yang tak gumbira tu, pendam dalam hati je.







Disiapkan oleh Panglima Handicap, Dato Amin Salleh.

Salam
Setiakawan Mendapat Handicap Baru

1 comment:

  1. Salam Maal Hijrah,

    My compliments to Panglima Handicap for posting the latest Skawan Handicap list.

    Saya rasa GUMbira bercampur sedih apabila melihat handicap kawan-kawan Setiakawan bulan Disember 2010.

    GUMbira sekali melihat kawan-kawan yang telah membuktikan pencapaian yang baik dan handicap mereka diturunkan ketahap yang membanggakan sehingga menjadi "single-handicappers". In golf
    this is what every "gentlemen golfer" should strive for!

    GUMbira juga apabila melihat kawan-kawan yang permainan tidak begitu menyerlah ( bukan tak pandai bermain!) telah menyebabkan Panglima Handicap dan sistem handicap Skawan memberikan mereka hadicap baru yang berpatutan, walaupun angkanya melebihi 20 atau 24. Inilah budaya bergolf dan sistem yang kita setuju untuk dihormati!

    Amat SEDIH apabila melihat kawan-kawan Skawan bermain hebat, menang dan mendapat hadiah serta wang ballsweep tiap-tiap minggu dan semasa pertandingan merebut piala pusingan, tetapi handicap mereka bertambah pula! GUMbiralah kawan-kawan yang bernasib baik begini!!

    Yang lebih menyedihkan lagi melihat kawan-kawan
    yang permainan mereka HANCUS sehingga mendapat nett score melebihi 80 dan 90 semasa permainan mingguan dan pertandingan, tetapi handicap mereka seolah-olah kebal dan TIDAK berubah berpanjangan....kesian. Apakan daya, ini nasib malang mereka, dalam mencuba menjadi
    "gentlemen golfers" disamping menghormati sistem yang dipersetujui, mereka gugur dalam perjuangan. Bersabar dan jangan putus asa, kawan-kawan.

    Saya berpendapat bahawa, untuk masa depan, semua keputusan permainan ahli-ahli Skawan diambil kira untuk penilaian handicap mereka asalkan mereka bermain dalam permainan mingguan atau pertandingan, TIDAK kira dimana, termasuklah SIM dan SENAT. Jawatankuasa
    Skawan mungkin ingin mengkaji.

    Selepas pertandingan SENAT yang lalu, saya terpaksa mencari jalan baru untuk bermain lebih berjaya dengan kawan-kawan Skawan. Saya akan berihat beberapa ketika dan "look inside own capability", berlatih lebih gigih sebelum mengahadapi pertandingan PRESTO diPort Dickson GC pada 29hb Disember akan datang.

    DNA

    Jumpa lagi, insyaAllah.

    ReplyDelete