Friday, July 9, 2010

SETIAKAWAN WEEKLY OUTINGS DINILAI SPRINGS GOLF AND COUNTRY CLUB PADA 07 JULAI 2020

Seronok juga bila dimaklumkan bahawa kita akan bermain di Nilai Springs G&CC kali ni. Seronok kerana inilah satu dari kelab yang kita biasa dan pengurusan yang teratur. Ada juga beberapa SMS biasa dari RHM sabelum itu.
Sampai diGolfers’ Terrace, kelihatan beberapa members dah pun tiba dan makan nasi lemak bungkus. Breakfast tanggung sendiri. Tapi, tak pula kelihatan convenor kita RHM. Kol Mutalib dah mula mengutip bayaran pada hari itu. Mana RHM? Menyampuk saya, dulu semasa kita bermain diKinrara, RHM terlepas ke Nilai Springs, kali ni kita di Nilai Springs dia ke Kinrara kote. Lagi pun FIFA World Cup ada tanyangan langsung malam tu. Tapi RHM bukan kaki bola. Tak macam DNA. Mutalib cuba menalipon tapi tak berjawab. Tapi yang banyak bertanya ialah bagaimana flight kita pada hari tu. Ada juga yang mencadang kita ‘o som’ untuk menentukan pasangan masing masing. Dalam tertanya tanya tu mula kita terima SMS. Saya terima ‘Sir, your flight BACK NINE (2ND) Dato Khairuddin, Kol John & Yours Truly’. Konfirm dia dah bangun dan dalam perjalanan. SMS yang sama diterima oleh wakil flight yang lain.
Members mula bergerak keTempat Buggy. Hanya 4 flights, 16 orang je. Tak ramai pulak. Members lain mungkin sibuk atau kepenatan selepas SESTRO pada 30 Jun lepas. Ramai berapa pun kita tetap bermain secara berseronok. Kita pun bermula mengikut flight yang telah ditetapkan. Bila RHM sampai, termasuk Rosli Deli, flight kami pun bermula diPines. Dah lama tak bermain di nine ni. Seronok rasa. Lubang pertama, dicatat sebagai Lubang 19 dikad, saya putt untuk par. Miss. Dapat bogey. Lubang 20 pun bogey. Bagitu juga Lubang 21, par 3 dapat bogey juga. RHM menyampuk, kalau bogey semua lubang, saya akan bermain 6 under. Ialah handicap 24.

Itu lah handicap 24. Lepas tu diLubang 22 mula double bogey diikuti dengan triple bogey lak. Hancus.
Saya partner Dato Khairuddin. Kita partnership yang cocok. Kita menang.
Selepas Pines kami ke Island Nine. Permainan macam gitu lah, kejap baik kejap tidak. Selesai main dalam jam 1.00. Dalam flight kami, terbaik ialah RHM dengan net 76. Saya net 77, Dato Khairuddin 89 dan Rosli Deli 90.
Bagitu lah pencapaian kami. Mesti cuba lagi untuk score yang lebih baik.
Kita makan tengah hari diBBN Cafe diPekan Nilai. Tempat biasa kalau kita bermain diNilai Springs. Saya kira, dari 16 yang bermain hari tu, cuma 11 yang hadir makan bersama. Lauk yang tersedia termasuk asam pedas ikan pari, sayur kacang, ayam goreng, ulam, telur asin dan air sirup. Saya tak makan kerana keletihan dan mintak pekerja disitu bungkuskan je. Balek kerumah nanti akan makan.
Selesai makan ialah sessi pemberian ballsweep hari tu. RK mengambil aleh serta mengumumkan pemenang pemenang hari tu saperti berikut:


Selesai pemberian ballsweep, hujan lebat dengan petir sabung menyabung. Kami duduk dan berbual. Terpaksa menjerit sikit kerana mencelah dengan petir. Macam macam cerita keluar saperti:
a. Apa berlaku pada RHM pagi tu. Dah bangun awal, Cuma nak tangkap a’shuteye’ 5 minit konon. Terlajak ke 30 minit. Terpaksa berkejar kejar. Celah celah memandu SMS dihantar untuk flight. Sebab tu dia tak menjawab panggilan dari kawan kawan. Saya ingin mengingatkan RHM, jangan SMS sambil memandu. Panduan tidak tertumpu.
b. Cerita pasal terima E Mail yang menarik. Tanya RHM, siapa kah yang minat menghantar e mail yang menarik. Macam macam tekaan terutama nya MJHim atau Dato K. Sebab – mereka ni suka cuit cuit kat situ, orang punya lak. Bukan. Rupanya OT. Teringat saya akan e mail nya yang bertajuk ‚Maam, Can you show me Your Registration Card’. Huraikan sendiri.
c. RHM juga cerita tentang untuk mendapat keputusan, dia terpaksa merujuk kepada Vice President yang akan suruh dia merujuk kepada President. President pulak suruh dia merujuk kepada Vice President pulak. Pi Mai Tang Tu je. Lama lama dia terpaksa adakan perbincangan untuk mereka bertiga.
Semua cerita ni adalah secara berseloroh dan penuh dengan kelak ketawa. Jarang kita ada sessi bagini. Walau pun kita berjumpa tiap tiap minggu, interaksi kita ialah semasa sarapan, itu pun mencelah dengan nak membayar yuran, order sarapan, kemas barang, menanya flight, menalipon, meSMS dan lain lain. Dipadang golf kita berbual dengan buggy mate atau dengan member yang lagi 2 tu. Yang lain ditempat masing masing. Di majlis perkahwinan lak, majlis orang. Tak boleh lah nak bergelak gelak sesame kita. Majlis berbuka puasa pun, sibuk nak makan. Maklumlah berpuasa satu hari. Sessi kelak ketawa kami selesai apabila hujan mula reda dan kita bertolak pulang. Saya dengan senyuman dibibir – mengenangkan keseronokan berkawan dengan SetiakawanGolf.
Salam

Setiakawan Boleh Ketawa Rupanya.


ps: Gambar gambar akan saya poskan kemudian. Tak dapat download sebab tak jumpa wire. laaah.

3 comments:

  1. Kawan kawan sekelian,

    Lagu ghazal tu sungguh menghayalkan. Tak pasti siapa penyanyi lagu tu tapi nampak macam Siti je. gambar kurang jelas.

    Saya sungguh GUMbira sebab dapat jadi champion kali ni dgn score nett 71. Sebab tak ramai yg main, hadiah duit sikit je...RM40. Tak apa lah. Yg penting saya dapat 50 point hari tu. Sebenarnya saya tak sangka keputusan ni. Saya ingat DNA akan jadi champion sebab sehari sebelum tu kami bermain di RSGC. Dia bermain dgn hebat sekali kerana ada senjata baru. Lagi pun saya terlalu keletihan sebab di RSGC kami kena jalan kaki. Kira2 saya betul2 pamchit.Dah le tu tak cukup tidor pulak sebab nonton world cup.

    Saya seronok dapat bermain dgn Dato Abd Rahman Ismail yg telah menghilangkan diri sekian lama. Saya perhatikan permainan dia ada sedikit berkarat. Dari mula sampai habis dia asyik mengecek driver saya. Dia juga guna driver yg sama tapi model yg lebih baru. Tapi dia kata driver tu tak elok. Dalam tak elok tu dia tetap out-drive saya.

    Ramli Kinta ni pun satu hal juga. Dia satu flt dgn saya. First nine dia tidor...score dia 14 over. Tiba2 je di second nine dia terjaga dari tidornya. Main macam orang kena rasok hantu pocong. Siap dgn 2 birdie dan banyak par. Dia score 2 over you. Dalam permainan golf ni apa apa boleh terjadi.

    Rahsia saya bermain baik hari tu terletak pada putting. KD saya memang pandai baca line. Banyak long putt yg masuk. Nama dia Veronica orang Karo.

    Hujung minggu ni banyak kenduri kawin lagi. Tak dapat langsung nak main golf. Kena tunggu hari rabu lah jawabnya.

    ReplyDelete
  2. Saudara Setiakawan sekalian,

    Champion SESTRO (sayalah tu)masih tidak dapat kekalkan prestasinya.Tak tau pula kenapa.Munkin Tok Malik orang Tepeng tu tak dak kot.

    Saya partner Macgyver lawan Dato Amin dan Kol Affendi.Munkin kerana Kol Affendi tee off terlalu jauh kot yang membuat saya dan Macgyver ada gobra sikit. Saya pakai putter baru,black odessey,yang dihadiah masa jadi champion SESTRO.Putter nya bagus tapi orangnya tidak,itulah saya;so unpredictable.Macgyver pakai driver baru yu.Harga nya lebih mahal daripada set saya.Mainan nya diRSGC sama dengan Dato K dan Tan Sri Hashim satu hari sebelum di Nilai Spring sangat berapi.Tapi bila lawan balik dengan K Fendi dan D Amin masih kalah dilubang akhir.Itulah Golf.

    Dilubang 18 saya put 3 on so is D Amin.Kalau ikut kebarangkalian atau probability saya patut menang sebab saya ada stroke.Tapi nak buat camna dia masuk sekali par walau pun bolanya lebih jauh dari saya dan saya pula 3 kali put baru masuk walau pun pakai putter mahal,nasib pak belalang betul la.

    Maaf lah Dato Nawi,belum sampai masanya kita boleh menang dengan Tim Kelantan ni. Langit tidak selalu cerah

    Salam hormat
    MJHim

    ReplyDelete
  3. Hi Skawan Gang,

    Lagu "ketawa lagi" yang diposkan oleh John tu sedap didengarnya tapi macam mana nak ketawa bila bermain bersama partner, Jaguh SESTRO MJHim, kena belasah oleh Panglima Handicap dan Kol Affendi!

    Satu hari sebelum, saya ada bermain di RSGC berjalan kaki bersama TSHM, Dato K dan MJHim, dapat 2 birdie dan 6 par dengan gross 84 tapi di Nilai Spring GC bila kena pressure semua tak jadi dan dapat nett 77! Itulah golf dan nampaknya MJHim dan saya perlu cooling period lagi dan kita menanti bila langit Dato Amin dan Kol Affendi tidak begitu cerah.

    Fed up punya fasal, semalam pergi lagi bermain di Nilai Spring GC, course yang sama kita bermain Rabu lepas dan kali ini dapat gross 84 dan 2-under! Siapa kata tak boleh bermain under? Mungkin caddy bernama Sri Listari banyak menolong kut.

    Saya GUMbira melihat Dato K mantap permainan Rabu lepas dan menjadi juara. Akhir bulan Jun beliau juga mendahului pemain-pemain Skawan lain bersama Mej Rustam dalam SEGOY. Tahniah Dato K, I think I have found a partner to challenge anybody, including Mej Rustam in next Skawan game!

    See you guys, Salaam.

    DNA

    ReplyDelete