Friday, November 13, 2009

WEEKLY GOLF OUTINGS ON 11 NOV 09 AT DANAU GOLF COURSE

Saya tak pasti berapa ramai yang menyertai golf outings kita pada 11.11.09 di Danau Golf Course tapi saya menganggarkan sekurang kurang nya 6 flight. Ini disebabkan pemain regular kita termasuk Dato President dan Vice President telah menyertai pertandingan Golf Reunion RAFOR pada hari sebelum itu. Kemungkinan besar sudah keletihan kerana diTropicana Golf and Country Resort pada hari tu sangat panas dan kering. Tiada angin langsung. Memang kami melalui 18 lubang tu ‘with our tongues hanging out’ dan ‘really dragging ourselves through the course’. Melihat keputusan yang dikirim oleh Dato Amin, saya dapati ada dua nama yang menyertai kedua dua hari. Mereka ialah Dato Amin dan yang kedua Dato Malek Sahar, Orang Tepeng tu. Kalau melihat keputusan, kedua dua mereka memenangi hadiah pada kedua dua hari. Kalau pro golfer memang kayalah. Dipertunkan dibawah ini keputusan pertandingan kita diDanau Golf Club:


Saya juga telah bercerita pasal Dato Hashim Yahaya, MJHim. Orang muda yang kononnya tahu tentang menyenggara pump dan lebih mengatahui nya lebih dari kontraktor. Jatuh macam nangka busuk dari siling. Dia telah menghadiri jamuan Reunion RAFOR di Dewan Perdana pada malam 11 Nov 09. Ini adalah 2 hari lepas jatuh siling. Nampak dah segar, walau pun pergerakan slow sikit.
Bila orang menari pocho pocho nampak dia tak menyertai nya. Takut, salah langkah, urat bersimpul pulak. Balek kepada ingatan saya diposting terdahulu,’ umur dah lanjut’. Bukan muda lagi. Bagus lah tu. Anyway, Welcome back in Circulation. Dengar cerita dia akan turut pegi recce keChiengmai bersama isteri, tapi, tak lah menyertai pertandingan golf disana. Ambik angin segar dikawasan tinggi. Bawak isteri sebagai ‘Missy’. Kot kot ada sengal sengal lagi boleh lah tolong urut. Tak perlu lah urut soft tissue tu.
Anyway, kepada mereka mereka yang akan keChiengmai pada 15 Nov ni, ‘Have a Pleasant Flight’ dan ‘Enjoy your Golf’ and whatever comes with it. Makan buah banyak banyak.
Hip Hip Setiakawan.

Salam.

1 comment:

  1. Dear All,

    I missed the Danau GCC outing due to my urgent requirement to go to the Mindef corridors of power and last minute executing the final activities before my second daughter's akad nikah ceremony yesterday, 12th Nov.

    Wah, saya tengok score Haji Jamal hebat! Sheikh Taufik lama tak nampak dan bila datang sudah jadi B Medal winner! Not bad.

    I have to miss Skawan golf again coming Wednesday but I am sure many will be happy to have one potential RM 10 winner OUT!
    Seperti ramai yang telah ketahui, saya dan rakan-rakan Skawan Recce Group terpaksa
    antara 15 Nov hingga 19 Nov 2009 untuk tugas-tugas seperti diarahkan oleh Skawan Committee.
    Bila tuan-tuan bermain diKlang Valley, pada hari Rabu 118 Nov, saya dan Skawan Recce Group akan menikmati suasana autumn dipergunungan Chiengmai, Thailand, ditempat yang bernama "The Alpine GCC", the top golf course in the region.
    Sambil menikamati hawa dingin dan pemandangan gunung-gunung disana tentu sekali saya akan kenangkan saudara semua dan betapa seronoknya jika saudara-saudara juga ada bersama.

    Happy golfing and I shall return.

    Regards,
    DNA

    Friday, 13 Nov 2009, 10.26 AM

    ReplyDelete