Wednesday, March 23, 2011

SETIAKAWANGOLF RECCE PARTY PADA 21-22 MARCH 2011


Dah banyak kali dibincang. Kawasan dah tahu. Cuma tarikh je belum ditetapkan. Tinjauan untuk SENAT 4/2011. Kita menetapkan tarikh pada 21 Mac iaitu selepas Chairman SENAT kita, MJHim pulang dari menunaikan Umrah. Recce Party terdiri dari Chairman, Convenor RHM, Vice Captan DaTaRaz dan saya. Dua buah kereta. Saya terpaksa keSeremban dulu baru boleh menaikki Harrier MJHim dan bertolak ke Kluang. RHM dan DaTaRaz dengan sebuah kereta lagi. Rancang ialah RV diTol Air Hitam. Kita bertemu dalam jam 5.30. Gi ke Kluang Rail Coffee. Tak payah gi keRailway Station lagi. Dah ada tempat baru. Besar lak.
Kami ditemui oleh beberapa pegawai Rejimen Jurutera DiRaja yang berpengkalan diKluang. Anak buah mantan CE (Chief Engineer) DaTaRaz. Minum kopi Kluang. Cuba juga mee rebus. Memang Johor famous dengan mee rebus nya. Pas tu ke kem Mahkota. Kami dibawa ke Rumah Seri Jurutera. Cantik tempat tu. Ada 3 bilik. Dua bintang satu bilik, satu bintang satu bilik dan yang takde bintang kena share satu bilik. Masih selesa. Ianya sebahgian dari Wisma Perwira Institut Kejuruteraan Tentera Darat Malaysia ( IKEM ). Dolu dolu DaTaRaz ialah Komandan institute ni.




Panglima 7 Beriged datang menjenguk.
Kawan lama. Secara kebetulan dia sedang memantau kemajuan pembinaan ‘penjara dalam Kem’ yang telah diumumkan kerajaan baru baru ni. Dia sebut tentang Blue Ocean Concept. Tertanya juga dalam hati, pernah dengar Blue Ocean Navy atau Brown Water Navy tapi kali ni Blue Ocean Strat untuk pembinaan penjara dalam kem tentera. Saya kira pehak TD telah pun menkaji implikasi pendekatan sedemikian. Harap harap berkesan.
Pada malam hari kita dibawa makan malam dengan squad kami Haji Bahrin Selamat. Bersara semasa Mejar lagi. Dengar dah Berjaya dah. Towkey minyak. Ada banyak stesen minyak diJohor. Seronok berjumpa kawan lama dan Berjaya lak. Kira kira dia belanja lah malam tu. Keesokan hari nya kami bertolak ke Palm Villa Golf & Country Resort. DiKulaijaya. Perjalanan selama sejam. Kami disertai oleh Dato Roslan Hanafiah diRSJ dan oleh Dato Jamel Ahmad, Kol Tukimin dan Kaptain Ramli ditol Air Hitam terus keKulaijaya.

Sesampai disana kelihatan satu kawasan indah dengan tempat parkir yang luas dan berdekatan dengan Golf Bag Drop. Selesai preliminaries mendaftar, mendapat buggy dan caddy, kita kePutra Nine. Pandangan pertama memang menarik. Nampak satu course yang disara dengan baik.






Kumpulan pertama ialah Dato Roslan, Dato Jamel, Kol Tukimin dan Kapt Ramli.

Kira nya kita letakkan wakil kita Dato Roslan mewakili Setiakawan bertanding dengan Tim Kluang. Kami pasti dia akan tabor jarring untuk memancing ikan. Kami berempat satu flight.

Saya partner RHM. Confiden lah boleh menang sebab partner dengan RHM. Kebelakangan ni dia memang menyerlah.
Sekali lalu saya dapati course ni luas dan panjang. Berjaga. Par 3 nya semua 170 meter keatas. Ada air lak. WBP saya rasa keseronokan bermain disini.
Ada juga bola masuk air. Cuaca redup dan ada juga hujan renyai. Tak menjadi masaalah. Very Soothing. Saya yakin members akan suka course ni.
Selesai bermain MJHim, DaTaRaz dan RHM berjumpa pihak pengurusan kelab untuk berbincang tentang rancangan kita. Dengar, tawaran kelab berpatutan. Itu kita tunggu Chairman mengemaskinikan jawatanankuasa dan jika dipersetujui akan dimaklumkan members sekelian. Cuma tentukan ‘block off’ tarikh 2,3 dan 4 Mei (2345) 2011 untuk kita keJohor lak.
Salam.

3 comments:

  1. Kawan-kawan Skawan,

    I am back, alhamdulillah.

    Congratulations to MJHim and the Recce Team for having conducted a successful recce in Johore as reported during the briefing at KRTU yesterday.

    The Palm Villa G&CC looks very interesting and intimidating! I am looking forward to the next SENAT in early May 2011, insyaAllah.

    Salaam to ALL.

    DNA

    ReplyDelete
  2. saya berminat dengan group setikawangolf.macam mana saya nak join.

    ReplyDelete
  3. macam mana nak berhubung dengan pihak tuan.

    ReplyDelete