Friday, March 4, 2011

PERMAINAN GOLF MINGGUAN SETIAKAWAN DI BUKIT UNGGUL GOLF & COUNTRY CLUB PADA 02 MARCH 2011


Mengikut SMS RHM pada 01 March 2011, ‘ Business not so good. Got 7 flights only. Rate 100.00. Breakfast and caddy sdn bhd. Lunch will be at the club.” Jawab saya secara gurauan pula, ‘Roger. Our members are overseas. International commitment.”.
Tujuh flight tu bermakna 28 peserta. Setahu saya DNA dan MJHim diTanah Suchi Mekah. Menunaikan Umrah. Kurang lah sikit orang. Yang lain tak menyerta ku mungkin sibuk dengan tugas masing masing atau saperti pendapat saya dulu “course ni tak digemari kerana jauh, panas ( ialah dalam lembah dan tak berangin) dan unfriendly (itu kepada mereka yang main tak betul lah tu)”. Walau pun bagitu course ni masih satu dari favourite kita kerana “Bagus nya course ni ialah bayaran nya yang berpatutan termasuk ada pengurangan bayaran kepada ‘Warga Mas’, ada caddy (sekurang kurang nya satu caddy untuk satu flight) dan ada tempat tempat yang kita dibenarkan buggy keatas fairway.” Kira OK. Dengan RM 100 kita dapat bermain 18 lubang dan makan tengah hari sekali. Very reasonable.
Pembahgian flight hamper sama adil. Sesuatu flight mengandungi pemain yang sama handicap.
Saya bersama Tan Sri Yunus Tasi ( 9 ), Che Gu Nasir ( 19 ), Dato Presidente ( 24) dan saya handicap 24. Seimbang. Saya partner Tan Sri Yunus. Kita bermain 3-1-1 mengikut rate orang pencen. Tan Sri Yunus tu satu intake dengan President kita. Walau pun bagitu dia tua sikit. Dah mencapai angka 70. Pukul macam teruna umur 21 tahun. Bila melihatkan dia pukul bola saya menganggap secar senyap bahawa keupayaan dia tu disebabkan tehnik dan teknoloji. Bukan dia. Ini yang kita gelar ‘Sour Grape’, bila kita tak bagus kita adakan alasan lain lak. Walau bagaimana pun pertarungan kita tak kurang hebat.

Dato Presidente dan partner nya Che Gu Nasir memberi kami tentangan hebat. Tapi pada akhir nya kami meyerlah sikit. Thank you Tan Sri.










Selesai bermain makan tengah hari disediakan di Bilik Tetamu club. Berhawa dingin. Kita
dihidangkan nasi ayam dan air sirap. Ada kopi dan teh lak. Untuk makan rengan dan mengalas perut tu kira nya memadai. Tidak lah memandu pulang kemudian akan kekosongan perut lak.
Acara pemberian hadiah juga diadakan disitu. Pemenang pemenang pada hari tu ada saperti dipamirkan:

Kali ni takde sapa main under. Champion kita Kol Ramli Kinta dan Deputy Champion Mej Sardon K, bermain par golf 72 je. Ada OCB.
A Medal lak, Dato Amin mendahului, diikuti oleh Dol Ngajis,
Dato Amir dan Dato Khalid. Squad saya tu kira nak mencapai tahap lama semasa dia terra. Simpan Itu Masa Squad. B Medal lak didahului oleh Orang Tepeng dengan net 73
sementara tempat kedua ialah partner saya Tan Sri Yunus Tasi dengan net 74. Tempat ketiga ialah Dato Roslan. B Medal ada 3 hadiah je.
Pada 26 Feb, semasa bermain di Tasik Puteri GCC, pertama kali kita memulakan rebutan Bulls Eye terdapat pemenang. Dengan bulatan 10 kaki diLubang 14 Dato Yunus Long telah memukul bola nya kedalam bulatan itu. Beliau telah diserahkan kutipan wang Bulls Eye pada hari tu. Well Done Dato.
Kita selesai dalam jam 3.00 petang dengan janji untuk berjumpa lagi minggu berikut nya.
Salam.

Setiakawan Akan Ke Mana Lagi?

1 comment:

  1. Kawan kawan sekelian,

    Ini kali pertama selepas puasa ( lebih kurang 5 bulan) saya dapat duit hadiah. Bukan sebab saya bermain baik tapi sebab ramai permain yg teror2 tak datang. Dgn kedudukan top 10 maka dapatlah saya point tinggi sikit untuk kedudukan bagi bulan march ni.

    Saya partner classmate saya di RMC Laksaman Dato Norazman. Dia ni masih kuat lagi tapi oopnent kami Hj Malik dan fazaki lagi kuat. Kami kalah 6 biji bola. Main 3-1-1 lak tu. Partner saya punya hal lah ni. Sampai dgn saya pun dia ajak 3-1-1.

    Sebelum berangkat ke tanah suci, DNA menalipon saya sbg chairman SIM supaya membereskan dgn Raden tentang SIM Ho Chi Minh. Laporan dari Raden sangat memberangsangkan. setakat oni seramai 15 orang member sudah komfon dan 10 lagi masih belum komfom. Kos pun sangat berpatutan. saya harap member2 yg belum komfom lagi tu supaya cepat2 buat keputusan. Senang lah Raden nak buat kerja

    3 minggu yg akan datang saya tak dapat main dlm pertandingan mingguan. Minggu ni g main golf di mission hill dan lepas tu g umrah.

    ReplyDelete