Wednesday, February 8, 2012

PERSATUAN BEKAS WARGA 1 RAMD



Kawan saya minta tumpang blog kita untuk menyebarkan pengumuman. Memandangkan ramai members kita adalah bekas tentera dan juga dari Rejimen Askar Melayu Diraja, berkemungkinan ada yang pernah berkhidmat dalam Batalion Pertama Rejimen Askar  Melayu DiRaja atau 1 RAMD. Kalau ada, ambik perhatian. Kalau tidak harap sebarkan kepada yang lain.
Persatuan Bekas Warga 1 RAMD telah didaftarkan dan diluluskan dengan rasmi nya pada 11 November 2011. 11.11.11. Cantik tarikh penubuhan nya. Tarikh ni saya jangka memang dicega oleh pihak yang mengajukan cadangan penubuhan.
Jawatankuasa Persatuan 1 RAMD ialah:
Presiden: Lt Kol Khusairi bin Hj Zainuddin (B)
Timbalan Presiden: Kapt Dato Dr Mohd Awal bin Dato Hj Nordin (B)
Setiausaha: Mej Nordin Hassan (B)
Majlis perasmian Persatuan akan diadakan pada 10 Mac 2012 diDewan Dato Jamil, Kem Sungai Besi bermula jam 0900. Majlis penubuhan Persatuan ini akan dirasmikan oleh YB Menteri Pertahanan. Semua peringkat bekas 1 RAMD dijemput hadir. Sebarang pertanyaan boleh lah diajukan kepada Setiusaha Persatuan, Mej Nordin Hassan (B) di 019 3113404.
Diharap pembaca posting ini dapat menyebarkan makluman ini supaya diketahui semua warga 1 RAMD. Batalion yang bagitu bersejarah. Batalion pertama ditubuhkan, battalion yang terlibat dengan perang menentang Jepun terutamanya di Pulau Singapura, Rejimen wira Tanah Melayu Lt Adnan Saidi.
Semoga perjumpaan pada 10 Mac akan memberi peluang kepada semua warga 1 RAMD berjumpa semula serta mengeratkan lagi silaratul rahim warga rejimen.
DiUsahakan Oleh:

 Salam Dari Warga 2 RAMD.

 





  

1 comment:

  1. Tahniah Persatuan Bekas Warga 1RAMD yang telah berjaya menubuhkan persatuan sendiri.

    Dari kami: veteran17ramd.blogspot.com

    ReplyDelete