Friday, October 1, 2010

KEJOHANAN SETIAKAWAN BOGEY PLAY TROPHY DIKINRARA GOLF CLUB PADA 29 SEPTEMBER 2010

Pertandingan ini terhasil dari kumpulan SetiakawanGolf suka akan prtandingan merebut piala. Kita telah mengadakan banyak pertandingan, kebanyakan nya stroke play. Lepas tu kita adakan stableford play. Tiba giliran untuk bogey play. Tambahan pula ada penganjur piala dan perbelanjaan berikutan. Piala Bogey Play ini telah ditimbulkan pada awal tahun dan apabila sanggup ditaja oleh Dato Johar Murad, maka, perancangan melaksankan nya diteruskan oleh jawatankuasa.






















Saperti biasa kebanyakan aturan dilaksanakan oleh Raden Hamzah Masood (RHM). Banyak lah SMS diterima. Pertama nya untuk menyiarkan berita tentang pertandingan ini, selepas tu memujuk penyertaan dari members, diikuti dengan syarat syarat pertandingan, mengemaskini akan penyertaan, aturan sarapan dan makan tengah hari dan akhir sekali ingatan sekali lagi butir butir pertandingan termasuk masa tee off. Kali ni shotgun start. Ini juga bermakna semua kena datang awal, menikmati sarapan dan bergerak ke tee box yang telah ditetapkan.
SMS yang diterima pada 26 Sep berbunyi “ Got 12 flights for SEBTRO. Damage RM 130 (G’fee + buggy + Ins + B’fast + lunch + I caddy per flight + lots of prizes + hole in one) Hole in one bagi all the par 3’s.
SMS terkini pada 28 Sep berbunyi “ Good networking, right strategy & strong negotiations enable us to obtain shotgun start . Tapi impian ku esok bukan nak jadi JUARA tapi we should tee off 0800 hrs.
Sibuk betul Convenor kita. Itu yang kita tahu. Sebalik ini entah apa lagi yang beliau perlu hadapi dan mengalami. Kita cuma mengiktiraf akan penglibatan nya.
Di foyer Kinrara GC kelihatan sebuah meja. RHM dah ada dah. Ada pembantu, Untuk mendaftar, membuat pembayaran, dapatkan score card, mengetahui kumpulan dalam flight dan yang penting - tee off dari tee box berapa.
Sarapan telah pun disediakan. Ramai members dah ada. Semua nya kelihatan ceria. Maklumlah bakal Juara SEBTRO. Saya percaya pada saat itu semua nya yakin akan menjulang piala SEBTRO.

After all the ball is round and the course would be the
same for all. Semua guna handicap masing masing. All is Fair and Square.
Good Luck.









Saya digandingkan dengan Dato Presidente, Kol Mutalib dan Dato Johar Murad (penganjur pertandingan). Satu penghormatan bermain dengan president dan Penganjur Kejuaraan. Kita teee off di Lubang 1. Tak lah teruk sangat. Saya dapat bogey disana. Saya tak biasa sangat tentang bogey play ni. Plus, zero dan Minus. Mengikut Dato Presidente, oleh sebab saya handicap 24, index lubang ialah 5, maka saya dapat + (plus). Bagitu lah sepanjang permainan plus, zero dan minus. Saya merekod score saya secara biasa. Masukkan jumlah gross saje. Yang lain tu saya kena harap staff diclubhouse yang akan mengira. Keseluruhan saya dapat gross 98. Kalau stroke play saya dapat 74 iaitu 2 over.

OK lah tu. DiLubang 5, Par 3 sejauh 170 meter. Pukul dengan Hybrid. On. Bila ukur sejauh 17 kaki 5 inci. Kita flight pertama, saya jangka tak lama bertahan kerana ada sekurang kurang nya 7 flight lagi dibelakang . Itu tak penting. Yang penting nya bila putt, masuk pulak. Birdie. Line yang ditunjuk oleh caddy kita memang baik. Wow. Dah lama tak dapat birdie. Macam dapat Hole In One lak.
Kita selesai main lebih kurang jam 1.00 t/hari. Letih. DiChanging Room duduk dulu dan menikmati hawa dingin. Nak sejuk kan badan sabelum mandi. Selesai mandi dan setelah makeup semua, naik ketingkat atas. Bilik Kinrara 1. Disitu kita akan makan tengah hari dan menyempurnakan pembahgian hadiah. Kelihatan members dan mula menikmati makan tengah hari. Convenor kita dengan ahli AJK yang terlibat nampak sibuk termasuk berbincang sesame sendiri dan juga dengan Dato Presidente.













Setelah reda sikit dan kesemua nya telah makan, RK mengambil alih untuk memulakan acara. Beliau mengenalkan members baru iaitu Dato Selva, Saudara Anand Pond dan Yunus Hitam.
Seterusnya Dato Presidente telah berucap kepada semua.

Berikutan ialah penyampaian hadiah ball sweep. First Nine dan Second Nine. Dapat bola 2 tube. Saya dapat juga tapi untuk nearest to pin. Seterusnya Dato Presidente menyampaikan hadiah kepada pemenang pemenang dari nombor 15 ke nombor 6. Akhir sekali Dato Johar Murad dijemput untuk menyampaikan hadiah kepada nombor 5 hingga kepada juara SEBTRO. Keputusan keseluruhan adalah saperti dipamirkan dibawah.
Score DiSiapkan Oleh:



Tahniah diucapkan kepada Che Gu Nasir. Kalau 4, 5 bulan dulu dia komplain tentang sakit siku. Nampak nya dah pulih dah. Dia dapat +7. Kalau tak silap lebih kurang 7 under lah tu. Hebat. Kena potong handicap sebanyak 3. Yang runner up, Tan Sri Nik Ismail pun tak kurang persembahan nya. Dia dapat +4. Dia ni diplomat sikit. Dia suka bagi chan kat orang. Mungkin lah. Tapi saya rasa Che Gu Nasir kita ni memang a deserving champion. Cukup kat sini CheGu. ‘Pegi mengajar cucu cucu kita lak’. Cuma semasa pembahgian hadiah, ada yang takde, kena balik awal. Jadi wakil lah selalu terimakan. Tak dapat tepukan lah mika.
















Bagi Longest Drive. Aziz Norman dapat diLubang 9, sejauh 200 meter. DiLubang 15 lak, Dato Sanusi menyerlah dengan 215 meter. Yang jelasnya dua dua commando. Satu dari Tentera Darat dan satu dari Tentera Udara. Nasib takde dari TenteraLaut. Dibahgian ni kita kena serah kepada orang orang sendur je.
Saya rasa pertandingan kita kali ni berjalan dengan lancar dan members berseronok. Kita berkawan; kita berlawan. Siapa baik dia menang. Akhir hari kita masih Setiakawan. Akan ada lagi pertandingan dimasa masa mendatang. Siap badan dari sekarang.
Selesai majlis penyampaian hadiah, jawatankuasa telah mengadakan perbincangan.
Antara yang dibincangkan ialah:
a. Penghargaan olih Dato Presidente dan AJK kepada RHM keatas sumbangan nya menjayakan SEBTRO.
b. Oleh sebab hadiah Hole-In-One berupa jam tangan telah tidak dimenangi oleh sesiapa maka hadiah tersebut ditwarkan sebagai hadiah pada pertandingan pertandingan yang diiktirafkan oleh SETIAKAWANGOLF. Ini termasuk pertandingan mingguan kita dan pertandingan pertandingan dalam negeri tak termasuk SENAT.
c. AJK dimaklumkan bahawa Mej Sardon ada menjemput makan tengah hari cum Rumah Terbuka Hari Raya pada minggu depan. Itu pun kalau kita bermain diBukit Unggul pada hari Rabu akan dating. Convenor sedang mengaturnya. Jadi members standby bermain di Bukit Unggul.
d. Pergerakan members Setiakawan keJogjakarta dibincangkan. Perkara sekarang dalam peringkat akhir. Secara ringkas nya bergerak keJogja pada 24 Oktober. Bermain golf sehingga pulang pada 29 Oktober. Mengikut perkembangan masih ada kosong 2 pax lagi untuk golfers. Ada yang berminat? Hubungi RHM segera.
e. Satu rombongan bermain golf dirancang pada 30 Nov dan 01 Disember. Kali ini rancangan kita adalah keIpoh dan Taiping. Pada 30 Nob bermain diMeru Valley diIpoh, selesai bermain bergerak ke Taiping, jamuan barbeque diTaiping. Bermalam diWisma Pegawai atau diresort Bkt Jana. Keesokan harinya bermain golf di Bukit Jana. Pulang pada petang 01hb Dis. Rancangan ini masih diperingkat awal dan beberapa pendekatan sedang difikirkan oleh Convenor. Members akan dimaklumkan perkembangan.
Selesai perbincangan kami pun beredar pulang.

Salam.

Setiakawan Ke Jogjakarta lak.




3 comments:

  1. Kawan kawan sekelian

    Mula mula nak ucap tahniah kpd Cik Gu Nasir diatas kejayaan nya menjadi johan SEBTRO. Syabas Cik Gu. Juga tahniah kpd Capt kita DNA kerana nama dia tersenarai sbg penerima hadiah. Score dia pun boleh tahan jugak. Tan Sri Nik kita macam biasa lah...misti dapat hadiah punya. Yg tak keluar nama MJHim..apa sudah jadi. Kasi chan orang lain kot.

    Saya minta maaf kerana tak dapat datang join lunch dan penyampaian hadiah. Pada hari tu badan saya ada meragam sikit. Tak tau apa nak cakap. Sampai hari ni masih tak sedap badan. Yg pasti "pulse" saya tinggi sikit...ranging from 80s to 90s. Atas nasihat Dr Khalil saya dah g buat ecg to rule out heart problem. CLEAR. Dr kata mugkin saya makan ubat darah tinggi berlebihan. Sakit tangan dan bahu dah banyak berkurangan. Mudah2an boleh main sebelum ke Jogja. Insyallah.

    Weekend ni kena g Jelebu..adik saya buat kenduri kawin anak dia. Tak dapatlah saya hadir kenduri Hj Rosli Deli. Didoakan semoga majlis akan berjalan lancar. Selamat menerima menantu warikh

    ReplyDelete
  2. Hi Skawan Gang,

    Saya sangat GUMbira melihat ramai ahli SkawanGolf yang hadir mencuba kekuatan dan kebolehan masing-masing dalam SEBTRO sunggoh pun ketidakhadiran yang menyerlah( sebab-sebab yang sedia kita maklum ) beberapa pemain "hardcore" seperti Dato K dan Dato Malek "Tepeng" memberi peluang senang kepada beberapa pemain seperti saya memenangi hadiah.
    Terima kasih kepada Dato Johar yang telah bermurah hati menjadi sponsor "PIALA BOGEY SEIAKAWAN GOLF", sebuah piala crystal yang sangat prestigious dan juga membelanja kita semua makan tengah hari dan air mineral bersama curry puff.
    Selaku Vice Presiden/Kaptan SetiakwanGolf
    dan mewakili semua ahli SkawanGolf saya ucapkan ribuan terima kasih dan syabas.
    Mudah-mudahan rezeki Dato akan bertambah dan selamat berangkat menunai Fardhu Haji dan selamat kembali bersetiakawan.
    Kepada Cik Gu Nasir, setinggi tahniah kerana berjaya menjadi Johan SEBTRO dan saya tak sabar menunggu bermain satu flait dengan Cik Gu dalam masa terdekat.
    Permainan saya Tan Sri Saruji, Dato Tairobi dan Aziz Norman tidak menyerlah kerana banyak sebab; kurang training, makan lemang ketupat terlalu banyak, Hari Raya open houses meletihkan badan, kurang tidur, buggy Tan Sri Saruji dan saya TAK BERCADDY ( tak cukup caddy katanya) dan bermacam-macam lagi helah! Mungkin saya perlu banyak training lagi.
    I am looking forward to Jogjakarta trip on 24th to 29th Sep and I hope to see most of you at Merapi Golf Country Club and Borobodur GC, insyaAllah.

    Salam.
    DN

    ReplyDelete
  3. Hi Skawan Gang,

    I mean 24th to 29th October 2010 in Yogjakarta!

    DNA

    ReplyDelete