Thursday, July 28, 2011

PERMAINAN MINGGUAN SETIAKAWANGOLF DI STAFFIELD COUNTRY RESORT PADA 27 JULAI 2011

Hari ni merupakan hari penutup kegiatan mingguan kita sehingga selepas Hari Raya nanti. Selepas hari ni SetiakawanGolf akan bercuti selama sebulan. Kita telah memilih Staffield Country Resort. Satu dari favourite kita.
Kos RM 130 untuk green fees, lunch, insurane dan buggy je. Tak termasuk caddy. Kalau masuk caddy kos nya akan berjumlah RM 150 lak kerana caddy RM 45. Berdua, kena lah tambah RM 22.50 sorang. Saya yang perlu ada caddy, menalipon pagi pagi lagi untuk caddy. Mengikut staf disitu dah habis. Tak kira book juga. Bila sampai dimaklumkan ada sorang lagi Terus ambik. Kita ni handicap 24, pukul sana sini. Kalau nak mencari sendiri pengsan lah. Tahu lah infantry. Itu dolu dolu. Sekarang infanbuggy. Mesti ada buggy. Boleh masuk fairway lebih bagus.

Ada member baru. Saudara Shaari Rais. Handicap 20. Welcome Shaari. Harap you enjoy dan kita jumpa lepas Raya nanti.
Kita main Northern dan Southern. Dalam flight list diletak sebagai Front Nine dan Back Nine. La. Mana front mana back? Tercari cari juga sehingga Dato Mokhtar Perman kata Back Nine tu di Northern. Bergegas kesana lak. Kita flight pertama, tapi dah ada flight lak. Rupanya group lain. Mereka cepat dari kita. Dua flight didepan kami. Kita turut selepas tu. Tan Sri Ahmad Saruji (16), Dato Zainal Rahman (18), Ibrahim Mohamed (21) dan saya (24). Secara kecil kecilan kami main Sixes.
Cuaca elok. Mendong tapi tak berangin. Macam biasa ada keloh ada sorak. Flight belakang kami (Dato Ghani, Dato Khairuddin, Raden Hamzah dan Supt Bahar) tu lagi bising. Tak tahu lah. Dapat birdie ke, miss par ke atau miss bogey. Hole in one jauh sekali. Kalau dapat dah lompat masuk kolam dah.
Tapi kami seronok. Menghayati keadan bahawa kita akan tak berjumpa selama sebulan. Saya tahu celah celah tu mesti member macam Aziz Norman atau Dato Daud akan atur secara bersendirian. Sesiapa yang hendak bermain hubungi mereka.
Selesai bermain kami ke Restoran Tomyam Beranang, di Beranang. Makanan dah disediakan.
Satu hiding untuk 4 orang. Tomyam, ikan masak tiga rasa (gak nya), mixed vege dan ikan masak sweet sour. Air tembikai.
Selesai makan acara pemberian hadiah. Ramli Kinta ambik alih. Pemenang pada hari itu adalah saperti dipamirkan:



Selesai pemberian hadiah dan selesai bersalaman dan ucap selamat menyambut kedatangan Ramadhan kita pun bersurai.





Jawatankuasa bersidang kerana terpaksa memutuskan beberapa perkara:
a. SIM di Bandung: Akan diadakan pada 18 dan 19 Oktober 2011. Pergerakan ke Bandung pada 16 Okt. Kebanyakan nya. RHM masih tak pasti jumlah yang akan menyertai. Dia berharap members semua akan memaklumkan nya butir butir penerbangan dan jumlah yang akan pergi. SMS nya pada malam 27 Jul telah menerangkan tentang SIM Bandung. Dia mengharapkan maklum balas. Jawatankuasa telah memutuskan 28 Sep atau last Wed of September sebagai tarikh tutup penyertaan. Chairman SIM ialah Dato Khalid Saad.
b. Majlis Berbuka Puasa Setiakawan. Dirancang akan diadakan di D’Palma Hotel, Ampang pada 17 Ogos 2011. Harap members akan ‘block-out’ tarikh tersebut.
c. Majlis Hari Raya Setiakawan. Akan diadakan juga tetapi tarikhnya akan diputus dan dimaklumkan pada malam Majlis Berbuka Puasa.
d. Setiakawan Bogey Trophy (SEBTRO). Akan diadakan pada 28 Sep 2011. Chairman pertandingan ialah Dato Amiruddin Aladad. Butir butir akan dimaklumkan dari masa kesemasa. Harap ‘block-out’ tarikh tu juga.
e. Dato Presidente dan ahli AJK ingin menyampaikan Salam Keakraban dan Berharap Semua Members akan sentiasa diberkati Allah dan menyambut puasa dengan hati yang tabah dan penuh ksyukuran.
Salam
Setiakawan Akan Berehat Selama Satu Bulan.

1 comment:

  1. Hi Kawan-Kawan Skawan Golf,

    Congratulations to Mohd Nazri for becoming the week's Overall Champion.

    It has been a long time since I last played my par golf! Returning with net 72 and becoming the week's Deputy Champion for A Medal is an achievement and a good "golf ending story" before I rest my golf clubs for the entire month of Ramadhan.

    "Selamat Berpuasa" to ALL Skawan Golf members and families.

    DNA

    ReplyDelete