Friday, September 25, 2009

GOLF OUTING DIBANGI GOLF RESORT PADA 23/09/09

Mengikut SMS yang diterima daripada RHM pada 21/09/09 jam 9.44 malam ‘ Jom kita Berhari Raya

diBangi Golf Resort. Tee off jam 0815. No handicap cut’. Walau pun masih dalam mood raya

lagi, sebenarnya saya tak lah terperanjat sangat, kerana saya akur ada members yang tak

sabar sabar nak balik ke gelangang kesukaan kita iaitu ‘golf course’. Saya menolak tawaran

kerana masih berkarat lagi tetapi saya telah dimaklumkan seramai 12 members telah menyahut

cabaran untuk bertembung. Mendahului senarai ialah President, diikuti dengan Deputy

President. Tiga flights kesemua nya.Walau pun RHM menyatakan tiada ‘handicap cut’ saya

difahamkan handicap baru yang diguna pakai. Kalau tidak golfer macam Dato Nawi tak nak main

lah.Oleh sebab masih raya lagi, coffee house pun tak beroperasi lagi, tetapi atas timbang

rasa management dapat lah kopi dan roti. Jadilah. Daripada perut kosong sekurang kurang nya

dapat alas perut.
Sabelum ini saya bertembung RHM di rumah Dato President pada hari raya pertama. Perbualan

berkisar kepada golf. Bila ditanya bila nak mula main semula. RHM dengan sugul memaklumkan

bahawa golf set dia hilang. Hilang dikawasan depan rumah dia diMutiara Damansara. Siapa

pulak nak ambik golf set disitu. Mungkin golfer kote. Anyway, saya menawarkan set saya yang

satu lagi untuk dipakai. Jadi apabila mendapat SMS nya pada 21 hb tu saya pun menyiapkan set

saya untuk diambil. Sehingga kepagi 23 masih tak diambil juga. Dua kesimpulan, samaada dia

tak main atau dah jumpa set nya. Semasa saya menawarkan set saya dia ada bertanya berkenaan

set itu. Saya nyatakan bahawa set tu jenama John Riley, di custom made untuk saya

diMonterey, California pada tahun 1990.Monterey berdekatan dengan Pebble Beach golf links.

Memang banyak tumpuan golfers disana. Dia kata dia akan contact saya, tapi taka de. Saya

difahamkan dari Dato Hashim Yahaya rupanya RHM ni dapat pinjam set Dato Nawi. PING. Patutlah

dia tak pandang set saya. Kalau bezakan standard Dato Nawi dengan saya memang lah jauh. Saya

mempunyai set tu sejak tahun 1990. Selama 19 tahun dah, handicap masih ditahap tu. Tak turun

turun. Customise pulak tu. Masih tak improve. Set Dato Nawi, PING. Memang terkenal digunakan

oleh pro golfers yang handal handal belaka. Jadi antara pertimbangan yang mungkin dia

rumuskan, baiklah PING.
Mengikut ulasan selari yang saya terima, RHM menjadi ‘Champion’ pada hari tu. Set pinjam.

Kedua jatuh pada anak Dato Shafiee dan ketiga Dato Nawi. It was a good outing. Lunch was on

ala carte. Macam macam diorder including ayam goring. Bila time bayar ‘over budget’. Jadi

atas semangat Setiakawan dan semangat Hari Raya duit yang patut dimenangi oleh pemenang

digunakan untuk menokok tambah membayar lunch. Everybody happy.
Tak habis cerita lagi. RHM sedang memujuk Dato Nawi untuk jual set PINGnya tu kepada dia,

tapi saya dimaklumkan Dato Nawi masih berat untuk melepaskan set nya tu. Satu, for

sentimental reason dan keduanya, ini saya agak aje. Takut senjata makan Tuan. Baru satu hari

pakai dah pukul semua orang. Kalau dah biasa macam mana gak nya. Sabelum ni RHM dalam

comment diBlog telah meminta supaya handicap Dato Nawi 17, RHM 22. Minta stroke sebanyak 6.

Mathematics belajar kat mana pulak ni. For the record berikut ialah peserta pada hari itu:
1. Dato President.
2. Dato Dy President.
3. Dato Shafie
4. Dato Amin Salleh
5. Dato Hashim Yahaya.
6. Dato Soeheimi Abbas.
7. Dato Anuarudin.
8. Kol Mutalib.
9. Mohd Nor.
10. Anak Dato Shafie. Dengar Shafie junior ni lagi terror dari bapak nya.
11. Ibrahim Mohamad
12. RHM.

That was the Inaugural Tee Off after Ramadan. The next one I believe would be on Wednesday,

30/09/09. Prepare yourself. Strive to do better then the last time ‘pre Ramadan’. Practise

makes perfect. Go to the Driving Range. Sort out the rythmn and the technique.

Salam AidiFitri

1 comment:

  1. John and Skawan Gang,

    Additional info on the hard-core members who turned up on 23 Sep: Dato' Amin Salleh and Ibrahim are the other two guys.

    We had coffee and bread with the courtesy of Bangi GC, the only occasion when a golfer does not have to pay for what he eats at the club! It reminded me of my Dec 25, 1987 experience when 3 flights played at Washington Potamac Golf Club on Christmas Day where coffee and donuts were served FOC. Guess who made up the 3 flights? They were ALL Malaysians, mostly from our Malaysian Embassy!
    Jadi main golf 3 hari lepas Raya tak jadi hal sangat pada saya.

    Talking about RHM... with my borrowed set he played 3-under, became the champion and took everbody's money. Tergamak dia, he beat me on 1st nine and I beat him for 2nd nine but I lost the overall by 3 strokes!
    Believe it?
    He conveneiently forgot that he used my borrowed set which could have cost him at least RM 100 (if loaned from Bangi GC, or PING set may cost more!) and smilingly took RM 20.00 from me!

    Nasihat saya, kalau mahu bagi pinjam golf set kepada kawan ( percuma!) make sure the set you loan to him to play against you is the WORST available in your store, otherwise you would end up like me!

    You can guess, I would never sell my PING
    set to RHM, even at twice the original cost, due to "sentimental" reason.

    See you all on Wed 30 Sep, insyaAllah.
    For RHM,
    Member HM hopes to be my partner in the next game because his new handicap is now the same with mine... yang 2 orang lagi tu can be anybody, we take the challenge.

    Salam,
    DNA

    ReplyDelete