Thursday, January 9, 2014

KEJUARAAN SETIAKAWANGOLF ANNUAL CHAMPIONSHIP DAN GOLFER OF THE YEAR PADA 08 JANUARI 2014 DI AMVERTON COVE GOLF & ISLAND RESORT



 
 

 Kejuaraan SACHA dan SEGOY bagi tahun 2013 telah diadakan di Amverton Cove Golf & Island Resort. Memang lazim nya kita adakan pertandingan ini pada bulan Januari untuk tahun sabelum nya. Kali ni penyertaan seramai 55 orang. Mula mula nya 14 complete flight tapi sorang menarik diri last minute. Kena penalty lak.Yang layak menyertai ialah 67 orang, tapi hanya 55 orang je yang dapat turut serta. Bagi SEGOY seramai 26 orang dari 26 yang layak menyertai. Full House. Juara tahun 2012 ialah Dato Nawi Alias. Dia berpeluang menjuara sekali lagi kerana dia 2nd Ranked pada akhir kiraan. Bagi SACHA seramai 41 orang tambahan kepada senarai SEGOY menjadikan nya 67 orang. Kesemua nya layak untuk SACHA tapi hanya 26 orang je layak untuk SEGOY. Tak kurang hebat suasana dan semangat dikawasan Amverton.
 
 


 

 
 
 

 



 Kesemua mencuba sebaik boleh. Macam biasa banyak kelohan dan sorakan kedengaran. Gak nya yang ada 3-1-1 tu lebih kuat bunyi nya.
Majlis Penyampaian hadiah di adakan di Dewan Makan di kelab tu. Didahului oleh makan tengah hari. Sambil makan sambil bercerita. Suasana keriangan. Tertunggu keputusan yang sedang di kira.
Selesai makan majlis penyampaian hadiah diteruskan:
Keputusan keseluruhan pertandingan hari itu di pamirkan:


Tahniah kepada Eddie Putera kerana menjadi champion pada hari itu dengan net 64.

 Kena potong handicap 2 stroke. Sekarang 22. Deputy Champion ialah Sahul Hamid dengan net 66. Kena potong handicap juga. Sekarang 16. Assistant Deputy Champion lak ialah Kol Dato Rashid dengan net 67. Potong satu stroke. Sekarang 23.
Kejohanan SEGOY. Dijangka persaingan memang hebat. Keputusan mengekalkan Top Ranked sebagai Champion. Tahniah Dato Tairobi
kerana dapat mengondol 4600 points dan dapat 10600 points keseluruhan.

 Deputy Champion jatuh kepada 4th Ranked Dato Amin Salleh yang mendapat keseluruhan 10600 points juga.
 
 
Dia kecundang kerana 4th Ranked sementara Dato Tairobi Top Ranked. Assistant Deputy Champion ialah Mej Rustam Ramli dengan 10400 points. Keseluruhan kedudukan SEGOY 2013 saperti di pamirkan:


Kejohanan SACHA tidak kurang rancak nya.Akhir nya member yang handicap 24 menjadi Champion. Tahniah kepada Kol Dato Rashid dengan net 67.
Deputy Champion lak ialah Dato Mangsor Ismail dengan net 68 dan Assistant Deputy Champion ialah Kol Sidek dengan net 69. Keputusan keseluruhan di pamirkan:
Tahniah diucapkan kepada semua yang mengambil bahgian. Tahniah juga diucapkan kepada pehak mengatur pertandingan ini. Memang banyak yang perlu diatur tapi demi semangat SETIAKAWAN semua nya berjalan lancer.

DiPerkira Oleh:
 
Salam.

1 comment:

  1. Terima kasih kepada John kerana telah menyampaikan satu laporan terperinci SACHA/SEGOY 2013 yang amat baik sunggoh pun beliau ditakdirkan tidak dapat bersama di Amverton Cove Golf Resort, Carey Island.
    Terima kasih kepada semua AJK yang berjaya mengurus pertandingan dan semua ahli Setiakawangolf yang telah mengambil bahagian.
    Setinggi tahniah kepada Dato' Mohd Tairobi yang berjaya menjadi Golfer of The Year 2013n. Beliau bermain sebanyan ak 45 kali ( 45 minggu ) sepanjang tahun 2013 dan saya bermain dalam satu flight dengannya....memang patut SEGOY Trophy berpindah ke Dato Tairobi.
    Saya gagal mempertahankan kejuaraan SEGOY tahun ini tetapi berpuas hati kerana telah mencuba sedaya upaya dengan kedudukan tempat ke 4.
    Tahniah juga kepada Dato' Rashid yang berjaya memenangi Piala Pusingan Tahunan Setiakawangolf dengan nett 67 dan Eddie Putra yang menjadi johan hari pertandingan dengan pukulan nett 64.
    Saya sangat tertarik dengan semangat setikawanan diantara kita semua semoga ianya akan berterusan berpanjangan.
    Kita adalah makhluk Allah dan seperti cuaca, ada baik ada pula hujan dan ribut tetapi yang amat penting kita berusaha dengan hati yang suci serta bermaaf maafan bila perlu....Allah jua yang menentukan segala-galanya.

    ReplyDelete