Wednesday, July 11, 2012

KESELURUHAN RANKING SETIAKAWANGOLF SEHINGGA JUN 2012






 Ranking keseluruhan SetiakawanGolf sehingga bulan Jun 2012 menampilkan seramai 102  peserta. Rankings Top Ten tak banyak berubah dari bulan Mei. Cuma Kol Razaki Darus je terkeluar dari Tempat Ke9 gi ke Tempat ke14. Mungkin pasal dia main 1 kali je pada bulan Jun. Tak dapat tempat, Cuma dapat satu point je. Bulan Mei 367, bulan Jun 368. Kena tambah main Ki kalau nak duduk di Top Ten. Yang lain orang yang sama je, Cuma dok pusing sesame dema je. Yang jelas Dato Nawi Alias dapat kekal Top Ranked dengan 634 points dari 512 points.
 
 Dia menyertai full, 4 kali dan mendapat tambahan 122 points. 2nd Ranking, Datuk  Khalid Saad mendapat 523 points.
 
Dulu diTempat Ke6 dengan 409 points je. Dia pun full attendance. Ketiga Isman Azimy dengan 513 points.


Dah potong abah dia Tan Sri Hashim Meon.

Dua beranak ni bersilih ganti nampak nya. 5th Ranked, Dato Mokhtar Perman dengan 492 points.
 
 Last month ranking Ke2. Ialah dia bermain 2 kali je. Kena main banyak lagi Dato. Dato Roslan Hanafiah lak ke nombor 6 dari nombor 5.


 Dia main full. Dato Tairobi lak ranking ditempat Ke7 dari ke8.


 Ada 4 ke 6 orang silih berganti. Dato Tairobi, Kol Ramli Kinta,


Hj Rahim Kassim


 dan Kol Mutalib.
 
Dema ni selih berganti je. Banyak tertakluk kepada penyertaan. Yang full attendance setakat ni sebanyak 25 kali ialah Convenor kita Raden Hamzah. Dia diranking Ke13. Maklum lah dia sibuk mengurus permainan kita.
Ranking keseluruhan saperti dipamirkan:




 Dari senarai 102 members, seramai 12 orang mendapat nombor 91. Dema ni tak dapat point langsung kerana tak bermain langsung. Ditempat Ke 82 lak ada seramai 9 orang. Yang ni dapat satu point kerana bermain sekali. Ranking ditemap Ke 78 lak seramai 4 orang. Dema bermain sebanyak satu kali dan dapat 2 point.
Di ingatkan bahawa untuk melayakkan diri untuk menyertai Kejohanan Golfer Of The Year atau SEGOY, members mesti telah menyertai Weekly Outings (WO) kita sebanyak 25 kali. Masih ada 6 bulan lagi. Banyak minggu tu. Sertai lah awal awal lagi.



Di Conggak Oleh:

 

 Salam

ps: Ada tersilap nampak nya posting ini. Kena semak Semula. Ssssooorrryyyy.
Dah betul sikit. Gambar no 3 dengan 4 perlu ditukar. Akan laksanakan. Sory Isman. 
Dah Betulkan dah. 


2 comments:

  1. Tahniah Dato Nawi Alias yg telah mempertahan tempat pertama beliau dalam ranking keseluruhan. Ini berkat ketekunan berlath di driving range RSGC. Bagi kita yg tidak ada kemudahan seperti Dato Nawi masih boleh berlatih di banyak klab golf yg dibuka kpd orang ramai.

    Bagi diri saya, syukur alhamdulillah kerana ada peningkatan kedudukan dari tempat ke 6 ke tempat ke 2. Kurang pasti apa sebabnya. Saya tidak pernah pergi driving range seperti Dato Nawi sungguhpun Setapak Driving Range terletak 5 minint dari rumah saya. Saya juga tidak pergi berlatih di klab saya, SIGC sebab jauh sangat di Seremban. Waktu berlatih saya ialah di waktu pertandingan Weekly Outing.

    SEGOY masih jauh lagi. Macam macam boleh berlaku. Kawan kawan semua marilah kita sama sama berdoa agar kita sentiasa berada dalam keadaan sihat.

    ReplyDelete
  2. Thank you John, for posting the SEGOY latest standing.
    Many thanks Dato' Khalid. Saya tak sangat menyangka mencapai kedudukan teratas setakat ini memandangkan ramai pemain-pemain golf setiakawan lain yang lebih "terror" but I am sure most of you know what I know. I will try to strive to maintain within the "top 3" until SEGOY championship in January 2013, insyaAllah.
    I notice few members have already achieved "25 times outings" mark in the last 6 months which is a clear testimony of the aggressiveness of some skawan members in pursuing the qualification for SEGOY. Well, we have 4 more months to make up after discounting July and the entire month of Ramadhan. So guys, hurry and let's hope we will have more than 6 flights of SEGOY qualifiers by 31 Dec 2012.
    Happy golfing and Selamat menyambut Ramadhan al-mubarak.

    ReplyDelete