Sunday, January 15, 2012

SETIAKAWANGOLF GOLFER OF THE YEAR 2011



Laa, diam tak diam dah 15 haribulan. 3 hari lagi pertandingan Golfer of the Year atau SEGOY. Ia, members yang telah menyertai permainan kita selama 25 kali pada sesuatu tahun itu. Siapa yang bermain 25 kali dan lebih, layak menyertai pertandingan. Mengikut senarai hanya 18 members yang layak.
Saperti diketahui umum tiap tiap kali kita bermain mingguan, champion pada hari tu akan diperuntukan 50 point. Deputy Champion 48 point dan yang ke25 mendapat 2 point. Yang menyertai permainan pada hari tu mendapati satu point. Points ni dikumpul sehingga penutupan kutipan mata dan kedudukan members sekelian di atursusun. Jumlah mata di susun semula atau Reset supaya perbezaan antara satu pemain dengan yang satu lagi konsisten. Macam FedEx Cup. Mereka akan bertanding untuk menduduki tempat teratas dan menjadi Champion SEGOY. Siapa kah mereka?

So untuk menambah keseronokan championship, di pamir kedudukan members kita dan digandingkan dengan kedudukan FedExCup sabelum permainan mereka terakhir.










akan bersambung dengan yang lain.

SEGOY Di Staffield Country Resort pada 18 Jan 2012
Salam.

1 comment:

  1. Kawan-Kawan Setiakawan Golf,

    Golf is a game which requires skill and luck.
    With all the golfing skills and NO LUCK, somebody else with skill and luck will win.
    I know some golfers with just a bit of skill but always hope for LUCK all the time..... it doesn't work!
    So gentlemen, I know you have the skills and with luck you would win.

    As for me, I used to have the golfing skill but for the last six monts...uuggh....it was gone! However, during the last two weeks, with a lot of training for SEGOY/SACHA I started to pick up the game again, but it's already too late. The only hope is, my luck would be better than others on 18 Jan 2102 at Staffield Golf Resort.
    See you guys and good luck.

    May the best gentleman golfer win.

    DNA

    ReplyDelete