Thursday, May 16, 2013

KEJOHANAN SETIAKAWANGOLF BOGEY PLAY TROPHY DI PERANGSANG TEMPLER GOLF CLUB PADA 15 MEI 2013


 

 Kejohanan Setiakawan Bogey Trophy telah bermula pada 29 September 2010 di Kinrara Golf Club. Piala kejohanan disumbangkan oleh Dato Johar Murad. Kali ni merupakan kali keempat kita adakan Bogey Trophy ni. Kejohanan kali ni di atur di Perangsang Templer Golf Club. Tempat yang jarang kita bermain dan berjauhan sadikit dari tempat yang kita biasa. Tambahan lak diwaktu pagi tak pasti jalan mana yang patut diikut. Kalau ikut melalui Rawang dari Lebuhraya Utara Selatan kita akan tersangkut di pekan Rawang yang penuh dengan kenderaan ke selatan. Kalau nak pirau jauh sikit, ikut jalanraya lama dari Selatan kot sangkut di Selayang lak.
 
Mengikut SMS Mutalib kena daftar dan sarapan dari jam 0700. Group photo jam 0750. Move to T Boxes jam 0810 dan tee off jam 0830.
 
Jam 0730 saya masih di jalanraya. Sampai je ramai dah ada.
 
Jap aje dah group photo.
Pas tu semua bergerak ke tee box masing masing. Kira nya kita semua tee off mengikut waktu yang ditetapkan. Sebanyak 9 flights. 36 orang semua. Riuh lah di Perangsang pada hari tu.

 
 
 



 RM 150 untuk green fee, insurance, buggy dan satu caddy tiap tiap buggy. Itu untuk Senior Citizen. Untuk Young Citizen RM 160.
 

Cuaca elok. Redup dan bertukar bahang menjelang tengah hari. Peluh menyimbah yimbah.
Oleh sebab hujan pada hari sabelum tu, padang masih lecak, kita dibenarkan guna winter rule. Tak pasti sangat cara winter rule. Setahu saya preffered lie. Bermakna kita kuit bola dengan kelab kita sejauh club length dan pukul dari situ. Ternampak juga yang mengangkat bola, bersihkan dan meletak ketempat sesuai dan memukul nya. Kena clarify tentang hal ni.
Anyway, flight kami selesai dalam jam 1.00.
 Jamuan tengah hari dah pun dihidangkan di Golfers’ Terrace.
 

Ada yang sedang menjamu selera. Selesai bermandi dan mengemas diri, acara pembahgian hadiah di mulakan. Juruacara Kol Ramli Kinta. Dato Presidente dijemput memberi ucapan.

 Banyak hadiah yang disampaikan termasuk ball sweep dan novelty. Selesai ucapan acara pembahgian hadiah.
Tahniah diucapakan kepada Dato Jasmay Shah. Dia mendapati +6.
 Deputy Champion di menangi oleh Dato Malek Shahar dengan +5

dan Hj Malek Dato Hormat sebagai Assistant Deputy Champion dengan +4.

Keputusan keseluruhan saperti dipamirkan:



 



 






 
 




 Diumumkan juga bahawa permainan mingguan kita pada 22 Mei 2013 akan diadakan di Amverton Golf & Island Resort.

Salam

No comments:

Post a Comment