Monday, December 19, 2011

THE PRESIDENTS TROPHY – PRESTRO 3/2011.

Presidents Trophy ini ada lah dari golf calendar kita yang berprestasi dan dinantikan oleh members. PRESTRO 3/2011 kali ini akan diadakan pada 28 Disember 2011 di Staffield Golf & Country Resort. Mengikut SMS RHM yang terakhir, sudah ada 10 flights. Wah seramai 40 peserta dah mendaftar. Ini 2 minggu lagi ni. Agak agak pada hari sebenar akan menjadi lebih. Bagus lah tu.
Setakat ini kita telah adakan sebanyak 2 kali – PRESTRO 1/2009 dan PRESTRO 2/2010.
PRESTRO 1/2009 telah diadakan di Port Dickson Golf & Country Club pada 29 hingga 30 Dec 2009.


Pertandingan sebenarnya hanya untuk satu hari, iaitu pada 30 Dec 09. Oleh sebab pertandingan ini diadakan diPort Dickson, maka pihak Convenor telah menjadikan nya sebagai satu acara untuk bersantai, bukan saja untuk members (golfers) tetapi juga untuk keluarga.

Dengan itu pihak Convenor mengaturkan aktibiti untuk 2 hari iaitu pada 29 dan 30 Dec 09. Pada 29hb diaturkan supaya members yang berminat menjalani sessi latihan bermain 18 lubang diPDGCC. Pada malam nya pula diadakan acara makan malam ala Barbeque.
Overall Champion jatuh kepada Brig Jen Rahman Jabir dengan net 66, OCB.


Keputusan keseluruhan adalah saperti dipamirkan:


PRESTRO 2/2010 pula telah diadakan di Tasik Puteri Golf & Country Club pada 29 Disember 2010. 60 orang peserta. 15 flights. Hebat.
Champion President’s Trophy 2/2010 dimenangi oleh Dato Mohd Isa Hassan dengan net 67.
Lima (5) under. Selepas bermain pada awal tadi dia ada menyebut kepada saya ‘ this is my best golf game’. Tiga birdie kalau tak silap tapi ada juga 2 double bogey. Wah. Memang dia terra pada hari tu. Handicap 9. Congrats Pete. You are truly a good golfer. Simpan itu masa.



















Keputusan Keseluruhan adalah saperti dipamirkan dibawah.











Harap harap members semua dapat membuat gandingan dari 2009 hingga 2010. Semoga keputusan akan datang ni lebih baik. Dan yang penting cuba merampas piala kejuaraan dari Dato Isa.
Salam.

1 comment:

  1. Kawan-Kawan Skawan Golf.
    I learnt that 60 members will be participating in the PRESTRO 3/2011 at Staffield Golf Resort.
    This is the first time I am playing in B Medal since I joined the Skawan Golf Group, but I can see no significance because I have been observing many in the B medal who have playing well below their handicaps during last couple of weeks.
    Well, in golf every golfer has a chance to win including those playing 24, but of course, you have to perfrom well to beat the many "buayas" whom we know!
    I know Tan Sri Hashim Meon and Ramli Kinta will be glaringly missing during this year's PRESTRO as they are away in the Middle East.
    I wish all partcipating members good luck and may the best and luckiest golfer win.

    DNA

    ReplyDelete